قاطی پاتی (همه چی هست)
welcome

منوي اصلي
  خوش آمدید


نویسندگان:

درباره نوبسنده
سجاد ٍ به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل : sajjad202@yahoo.com

وضعیت وبلاگ :
.:: آخرین مطالب ::.

آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول

موضوع:<-PostCategory-> 23:13 - جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول,

آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول

آموزش تایپ 10 انگشتی + نرم افزار

منتشر شده در سه شنبه, 17 ارديبهشت 1387 02:05 | بازدید: 113262
امتیاز کاربران

ضعیفعالی 

آموزش تایپ
همانطور كه مي دانيد، تايپ ده انگشتي مهارتي است كه به شما امكان مي دهد تا بدون نگاه كردن به صفحه كليد ، با سرعتي بيش از 5 برابر افراد عادي (180حرف در دقيقه) تايپ نماييد.
ارزش و اهميت تايپ ده انگشتي (تایپ سریع)
مدت دوره آموزش تايپ حرفه اي ، به طور معمول در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي 4 ماه است كه گاهي بيشتر نيز مي شود. اما جهت آموزش اين مهارت به افرادي كه واقعاً انگيزه و پشتكار يادگيري آن را داشته باشند ، يك جلسه نيز كفایت می کند و بعد از آن در صورتي كه تمرين مرتب و مكرر كنند، به مرور زمان در حد تايپيست هاي حرفه اي و آموزش ديده ظاهر خواهند شد.
 
قدم اول

به صفحه كليد نگاه كنيد. دو کلید از کلیدهای صفحه کلید دارای برجستگي هاي كوچكي هستند , و وجود آنها كمك مي كند تا موقعيت اين دو دكمه را حتي در تاريكي يا بدون نگاه كردن نيز بتوان پيدا كرد. دكمه هاي مذكور ، حروف F و J مي باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روي حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روي حرف J قرار دهید.
 
قدم دوم

2 انگشت سبابه خود را روي دكمه SPACE مستقر نموده و 6 انگشت باقيمانده را به ترتيب روي دكمه هاي كنار حروف F و J بگذاريد. (البته بدون فشردن دكمه ها) با مستقر شدن دستتان در اين حالت ، موقعيت تمامي ديگر كليدها، نسبت به اين 8 كليد رديف وسط، قابل دسترس مي باشد. اين 8 دكمه را كليدهاي خانه (HOME KEYS) مي نامند.
لازم به يادآوري است كه علت مرتب نبودن دكمه هاي صفحه كليد به ترتيب الفبايي ، آرايش آنها به ترتيب ميزان كارايي است. 8 كليد خانه، پركاربردترين حروف صفحه كليد به شمار مي روند.
 
قدم سوم

براي تايپ كردن، هر كليدي را كه مي خواهيد فشار دهيد بايد از ميان 8 انگشت رديف وسط، فقط يك انگشت كه به آن دكمه نزديكتر است از جاي خود بلند شده، كليد مذكور را فشرده و دوباره به جاي خود بازگردد. پس از بازگشت انگشت به موقعيت اوليه ، انگشت بعدي جهت فشردن کلید بعدي از جاي خود بلند شده ، کلید را فشرده و به جاي خود باز مي گردد همينطور ، هر کلیدی را كه مي خواهيم فشار دهيم ، فقط يك انگشت براي فشردن آن از جاي خود حركت كرده، آن كليد را فشرده و دوباره به جاي خود باز مي گردد.
 
شروع تايپ سرعتي به روش صحيح:

به عنوان شروع دست خود را به روش گفته شده روي كليدهاي مبنا گذاشته و هر يك از كلمات زير(يا ديگر كلمات دلخواه) را در برنامه WORD به قدري تايپ كنيد كه احساس نماييد نوشتنشان (بدون نگاه به صفحه كليد) برايتان آسان شده است. هر كلمه را تا 2 سطر تکرار کنید.
 
الف) تمرين با حروف رديف وسط:

سم، كشك، گك، ات، لب، شك،

بات،بابا ،الب، شبي، ياس، سال، لاك،

كمال، شيما، مينا، امشب، لك لك، نم نم
 
ب) تمرين با حروف رديف وسط و بالا:

ضش، صس، ثي، قب، فب، چك، جك، حك، خم، هن، عت، غت

ضامن، صبا، ثمين، قليان، فلفل، چنگك، جنگل، خلاص، هميشه، علما، غلام

فسنجان، فسقلي، فكستني، ثنايي، قلقلي، قشنگ، عقاب، خفن، خنك
 
پ) تمرين با حروف رديف هاي وسط، بالا و پايين:

ظش، طس، زي، رب، ذب، /ك، .م، ون، ئت، دت، زكي، رشت، دادار

ظله، طشت، زورو، رب انار، بند رخت، ظالم، طالبي، زنبور، روزي، ذليل، دهكده، نائب،آبله
(نكته1: جهت نوشتن حرف آ كليدهاي SHIFT+H را بفشاريد.)

(نكته2: كليد SHIFT همواره با انگشت كوچك دست مخالف دستي كه حرف مربوطه را مي زند فشرده مي شود.)
 
قدم چهارم :

در شروع كار ، ممكن است اجراي اين روش ، كمي برايتان دشوار بوده و يا احساس كنيد روش كندي است . اما فراموش نكنيد كه به مرور زمان آنقدر در اين كار ماهرخواهيد شد كه سرعت نوشتنتان باصفحه كليد چندان فرقي با سرعت نوشتن با خودكار نخواهد داشت.
تمارين مربوط به كليدهاي اعداد، در اينجا آورده نشده، اما جهت اطلاع از انگشت متناظر با هر عدد ، به رنگ دكمه ها در شكل زير دقت نماييد. (كليدهاي همرنگ با انگشت مشابهي فشرده مي شوند)
 
 آموزش تایپ سریع 10 انگشتی بدون نگاه به صفحه کلید
ممكن است با بلند شدن يك انگشت، انگشت ديگري نيز به طور غير ارادي از جاي خود بلند شود، اما اين موضوع ايرادي نداشته و مهم اين است كه حتماً پس از فشار دادن دكمه مورد نظر، هر دو انگشت به جاي اوليه خود باز گردند.
يادتان باشد كه ميزان سرعت و مهارت شما در تايپ كامپيوتري فقط و فقط بستگي به ميزان تمرين و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زماني برسد كه بتوانيد 180حرف در دقيقه تايپ كنيد ( با احتساب كسر 5 حرف به ازاي هر غلط ) يعني شايستگي دريافت مدرك بين المللي اين رشته را داشته و از نظر سازمان فني و حرفه اي كشور، يك تايپيست حرفه اي به شمار مي آييد
 
منبع : وب سایت فن آوری اطلاعات
 

 
 
 
 
 

 
آموزش تایپ فارسی (10انگشتی) و آموزش تایپ انگلیسی ( نسخه 3.5 )
 
 
نسخه سوم این بسته با تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی به بازار عرضه شده که از مهمترین آن می توان به تغییر ساختار برنامه نویسی آن از سی شارپ به اکشن اسکریپ 3 اشاره کرد که باعث شده تا برنامه ضمن داشتن اینترفیس جذاب و کاربر پسند قابلیت اجرا در تمامی نسخه های ویندوز را داشته باشد
آموزش تایپ فارسی
 
همانطور که می دانید دکمه های کیبرد به ده قسمت تقسیم می شوند که هر یک از ده انگشت شما کار کنترل یک قسمت از کلید ها را بر عهده دارد. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید
ضمن یادگیری نحوه استفاده صحیح از انگشتان در هنگام تایپ ، سرعت و دقت خود را نیز افزایش دهید. همچنین در قسمتهای دیگر این نرم افزار با طراحی بازی های جذاب فارسی ( بازی با حروف ، کلمات و جملات ) سعی کرده ایم شما را به یادگیری سریع تر موقعیت حروف تشویق کنیم .
 
از جمله قابلیت های برنامه :
1- تمرین کدام حرف برای کدام انگشت
2- تمرین تایپ کلمات به صورت سرعتی
3- امکان غلط یابی و پیشرفت در هر مرحله
4- بازی با حروف ، کلمات و جملات شعری
5- تمرین تایپ بر مبنای کاراکتر در دقیقه
6- دسته بندی جدید برای تمرین حروف
7- تمرین برای حروف مربوط به هر انگشت
چنانچه تمایل به خرید بسته آموزشی تایپ دارید میتوانید این مجموعه را از طریق سیستم پست پیشتاز ( خرید اینترنتی ) سفارش دهید .
 
توجه : لطفا خانواده خود را از سفارشی که میدهید مطلع سازید تا در هنگامی که شما در محل حضور نداشتید تحویل کالا توسط پست بدون اشکال انجام پذیرد
 
 

چند سوال ؟
 
چگونه با با چشمان بسته تايپ كنيم؟

تايپ جمله زير را فرا گرفته و آنقدر اين كار را ادامه دهيد كه با چشمان بسته، بدون اشتباه و با سرعت قابل قبولي بتوانيد آنرا تايپ نمائيد. البته هميشه ده انگشتي تايپ كنيد حتي اگر سرعتتان پائين آمده باشد. راز اين جمله در اين است كه 99% حروف و نشانه هاي لازم براي تايپ انگليسي را در خود دارد و شما با فراگيري آن جاي تمامي آنها را روي كي برد فرا خواهيد گرفت. براي فارسي نيز شما كاري بكنيد.

Empty sacks will never stand upright, won’t they?
آیا سرعت نوشتن با تایپ کردن میتواند رقابت کند ؟
نوشتن بنا به دليل زير نميتواند با تايپ كردن رقابت كند :

اگر در نوشتن صفحه ائي اشتباه كرديم در خيلي از موارد مجبوريم آنرا از نو بنويسيم

براي نوشتن خيلي از حروف مثلا حرف "ي" فارسي بيش از يك حركت دست لازم است در حالي كه در تايپ براي هر حرفي فقط يك حركت كافي خواهد بود.

در تايپ بر عكس نوشتن كار تكراري وجود ندارد بلكه ميتوان جملات تكراري را براحتي كپي كرد.

وجود امكانات غلط يابي خودكار در تايپ

سادگي ذخيره و استفاده مجدد اسناد تايپي.

استفاده از امكانات تايپ خودكار نرم افزارهاي ويرايشگر
 
 
موفقیت من در تایپ سریع به چه چیز بستگی دارد و کی میتوان گفت من در تایپ سریع موفق شده ام ؟
ميزان سرعت و مهارت شما در تايپ كامپيوتري فقط و فقط بستگي به ميزان تمرين و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زماني برسد كه بتوانيد ۱۸۰ حرف در دقيقه تايپ كنيد (با احتساب كسر ۵ حرف به ازاي هر غلط) يعني شايستگي دريافت مدرك بين المللي اين رشته را داشته و از نظر سازمان فني و حرفه اي كشور، يك تايپيست حرفه اي به شمار مي آييد.
 
 

 
سخن آریاکلیک و دانلود نرم افزار تایپ :
{xtypo_rounded3}برای آموزش تایپ انگلیسی یک نرم افزار کم حجم و بسیار عالی بصورت رایگان برای شما عزیزان قرار میدهیم . البته به منظور رعایت قانون کپی رایت در کشور مان نمیتوانیم نرم افزار های فارسی را که آموزش تایپ فارسی هستند و درکشور خودمان تولید شده و حاصل زحمات تعداد زیادی از هموطنانمان میباشد را بطور رایگان برای دانلود قرار دهیم . چون هدف سایت آریاکلیک حمایت و کمک به ایران و ایرانی است و مانمیخواهیم حاصل زحمت عده ای از عزیزانمان را به صورت رایگان در اختیار عده دیگری قرار بدهیم و بعد هم احساس خرسندی کنیم که چه کار خوبی انجام دادیم ! اما نرم افزارهای خارجی از این امر مسنثنی هستند چرا که دولت مردان آنها ملت مارا تحریم کرده اند و باید ضرر این تحریم را بچشند . بنابراین برای نرم افزار های آموزش تایپ فارسی حتما باید نرم افزار مربوطه را خریداری نمایید که برای این منظور از طریق لینک خرید در همین صفحه از سایت میتوانید اقدام نمایید . توجه داشته باشید که ما سعی کره ایم ازبین نرم افزار های متعددی که تولید شده و در بازار وجود دارد بهترین را انتخاب و سپس بصورت اورجینال برای فروش قرار دهیم .{/xtypo_rounded3}
 
 
دانلود رایگان نرم افزار های تایپ انگلیسی :
قبل از دانلود به نکات زیر توجه فرمایید :
{xtypo_warning}1- در ایجا چندین نرم افزار برای دانلود قرار داده شده ولی با توجه به تستی که خود ما انجام داده ایم بهترین نرم افزار ، برنامه Learn Typing Quick & Easy میباشد که بسیار طراحی مناسب و آموزش های خوبی دارد . بنابراین توصیه میکنیم اول این نرم افزار را برای آموزش تایپ انگلیسی دانلود کنید{/xtypo_warning}
{xtypo_warning}2- رمز نرم افزار های دانلود شده هنگام آنزیپ کردن همان نام وب سایت ماست که باید با حروف کوچک تایپ شود ، به این صورت :www.ariaclick.com{/xtypo_warning}
{xtypo_warning}3- تمامی این نرم افزار ها حجم کمی دارند و به راحتی حتی با سرعت پایین اینترنت هم میتوانید آنها را دانلود کنید . {/xtypo_warning}
{xtypo_warning}4- تمامی نرم افزار ها از نظر سالم بودن چک شده اند . پس از دانلود به حجم فایل دانلود شده نگاه کنید چرا که باید حجم دانلود شده شما با حجم نرم افزار که درسایت زده شده مطابقت بکند ، اگر اینگونه نبود نشان میدهد شما نرم افزار را بطور ناقص دانلود کرده اید .{/xtypo_warning}
 
نرم افزار آموزش تایپ انگلیسی Learn Typing Quick & Easy حجم دانلود : 14102 کیلوبیت
نرم افزار آموزش تایپ انگلیسی A-Z Typing Test 1.0.7 حجم دانلود: 1793 کیلوبایت
آموزش تایپ انگلیسی BVG Touch Type حجم دانلود: 29613 کیلوبایت
برنامه آموزش تایپ انگلیسی EldoS QPaste 1.0 حجم دانلود: 781 کیلوبایت
برنامه آموزش نحوه تایپ حروف انگلسیی Letter Chase Typing Tutor 3.7 حجم دانلود : 1637 کیلوبایت
یک بازی برای تمرین دادن شما به تایپ سریع بنام TypingMaster Games 6.11 حجم دانلود : 1489 کیلویبایت
آموزش تایپ Talking Typing Tutor حجم دانلود : 1924 کیلوبایت
 
همچنین میتوانید یک فایل PDF به زبان فارسی درمورد آموزش تایپ سریع را که توسط سایت پارس بوک تهیه شده است را از لینک زیر دانلود نمایید :
دانلود کتاب الکترونیکی اموزش تایپ سریع
 
 


آموزش گام به گام شيوه صحيح تايپ 10 انگشتي

به ياد داشته باشيد که مهم‌ترين مسئله در تايپ صحيح اين است که به اندازه کافي تمرين داشته باشيد تا بتوانيد به آساني جاي حروف مختلف را پيدا کرده و بدون اين که به صفحه‌کليد نگاه کنيد، تايپي سريع داشته باشيد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

اگر جزو آن دسته از کاربران رايانه هستيد که هنوز به خوبي راه نيفتاده‌ايد و مبتدي به شمار مي‌آييد، حتما برايتان پيش آمده که با حسرت به نحوه تايپ کردن حرفه‌اي‌ها نگاه کنيد و دوست داشته باشيد که مانند آن‌ها بدون اين که به صفحه‌کليد نگـاه کنيـد بتوانيد به شکلي صحيح و درست تايپ کنيد.

بايد بدانيد که اين کار به سادگي امکان‌پذير است؛ تنها به کمي تمرين احتياج دارد اما بعد از اين که اين مهارت را کسب کرديد بدون نگاه به صفحه‌کليد تايپ کرديد، از آن لذت زيادي خواهيد برد.

البته بايد به اين نکته هم توجه داشته باشيد که افرادي که هر روز با رايانه کار مي‌کنند و مدت زمان زيادي از وقت خود را پشت سيستم‌شان مي‌گذرانند، اگر به شکل نادرستي از صفحه‌کليد و ماوس استفاده کنند دچار عارضه‌اي به نام «سندروم تونل کارپال» در مچ دستشان خواهند شد که اين عارضه بسيار دردناک بوده و احتياج به جراحي و درمان دارد. به هر ترتيب بايد توجه داشته باشيد که دست‌هاي خود را به شکلي روي صفحه‌کليد قرار دهيد که کم‌ترين فشار ممکن به مچ دستتان وارد شود.

نکته ديگري که بايد به آن توجه کنيد اين است که ممکن است بسياري از کاربران مدت زمان زيادي باشد که کار با رايانه را تجربه مي‌کنند اما هنوز طريقه صحيح تايپ را به خوبي ياد نگرفته و به شيوه اشتباهي که از ابتدا به آن عادت کرده‌اند، از صفحه‌کليد استفاده مي‌کنند.

بايد بدانيد که تايـپ 10 انگشتـي بهترين و سريع‌ترين مدل تايپ حـروف و کلمات است و با استفاده از اين روش شما مي‌توانيـد بدون نگاه کردن به صفحه‌کليد، با سرعتي بيش از 5 برابر افراد عادي يعني چيزي حدود 180 حرف در دقيقه را به آساني با يک سرعت متوسط تايپ کنيد. اگر شما هم به اين روش علاقه داريد به شما پيشنهاد مي‌کنيم که اين مطلب را دنبال کنيد.

ارزش و اهميت نحوه صحيح تايپ

اگر بخواهيد براي آموزش صحيح تايپ کردن به آموزشگاه برويد بايد بدانيد که طول دوره‌اي که بايد بگذرانيد چيزي در حدود 4 ماه است و حتي برخي از افراد به زمان بيشتري احتياج دارند تا بتوانند به صورت کامل اين شيوه را آموزش ببينند اما بايد گفت که شما در يک جلسه هم مي‌توانيد تمامي نکات مربوط به اين شيوه را ياد گرفته و پس از آن در صورتي که به شکلي مرتب تمرين داشته باشيد در حد يک تايپيست حرفه‌اي ظاهر شويد.

گام اول

براي اين که نحوه صحيح تايپ کردن را بياموزيد قبل از هر چيز خوب به صفحه‌کليد خود نگاه کنيد. مي‌بينيد که دو تا از دکمه‌هاي روي صفحه کليد شما روي خود برجستگي‌هاي کوچکي دارند. اين دو دکمه به شما کمک مي‌کنند که بتوانيد موقعيت ديگر دکمه‌ها را شناسايي کنيد. حروف F و J روي اين دو دکمه قرار گرفته‌اند. شما بايد انگشت اشاره دست راست خود را روي حرف J و انگشت اشاره دست چپ خود را روي حرف F قرار دهيد.

گام دوم

در قدم بعدي بايد دو انگشت شست خود را روي دکمه Space قرار دهيد و 6 انگشت باقي مانده را روي دکمه‌هاي کناري حروف F و J قرار دهيد و به اين ترتيب به صفحه‌کليد خود تسلط خواهيد داشت.

گام سوم

در گام بعدي بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که هر کليدي را که مي‌خواهيد فشار دهيد بايد از ميان انگشت رديـف وسـط، فقط يک انگشـت را کـه به آن دکمـه نزديـک‌تر است از جاي خـود بلنـد کرده و براي فشردن کليـد مورد نظر اقدام کنيـد. پـس از اين که انگشت‌تان را بـه جاي اوليه‌اش باز گردانديد به سراغ حرف بعدي و انگشت بعدي برويد و به اين نکته توجه داشته باشيد که هر دکمه‌اي را که مي‌خواهيد فشار دهيد، فقط يک انگشت را براي فشردن آن از جاي خود حرکت دهيد و دوباره آن را به جاي خود باز گردانيد.

شايد بهتر باشد که براي شروع به کار متن‌هاي ساده‌اي را انتخاب کنيد و بدون اين که بخواهيد تمرکز اصلي خود را روي اين موضوع بگذاريد که آيا دست‌هاي‌تان در حالت صحيحي قرار گرفته است يا نه، شروع به تايپ کنيد. زيرا در اين حالت پس از چند خط که تايپ کرديد به صورت ناخود آگاه مي‌بينيد که انگشتانتان به صورت خودکار يک به يک از جاي خود بلند مي‌شوند و شما هم جاي تمامي حروف را در ذهنتان ثبت کرده و ديگر نيازي نداريد تا به صفحه‌کليد نگاه کنيد.

به ياد داشته باشيد که مهم‌ترين مسئله در تايپ صحيح اين است که به اندازه کافي تمرين داشته باشيد تا بتوانيد به آساني جاي حروف مختلف را پيدا کرده و بدون اين که به صفحه‌کليد نگاه کنيد، تايپي سريع داشته باشيد.


ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات یازدهم

موضوع:<-PostCategory-> 13:46 - سه شنبه 22 / 2 / 1392برچسب:,

نسخه چاپيارسال به دوستان
در آخرین دقایق نام‌نویسی صورت‌گرفت
ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات یازدهم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام همزمان هاشمی و مشایی در انتخابات یازدهم

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و اسفندیار رحیم‌مشایی به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

 

بر اساس این گزارش، هاشمی و مشایی در آخرین دقایق ثبت‌نام، در فهرست رسمی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار گرفتند.


همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند

موضوع:<-PostCategory-> 13:32 - سه شنبه 22 / 2 / 1392برچسب:,

نسخه چاپيارسال به دوستان
انتخابات از ایستگاه ثبت‌نام‌ها گذشت
همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند

انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ساعت 18 امروز پس از حضور فشرده داوطلبان، از ایستگاه ثبت‌نام‌ها گذشت.

خبرگزاری فارس: همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در وزارت کشور،‌ زمان ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم دقایقی قبل و در ساعت 18 امروز (شنبه) پس از حضور فشرده داوطلبان کاندیداتوری به پایان رسید.

از زمان ثبت‌نام نامزدها که از 17 اردیبهشت آغاز شده بود و تا امروز 21 اردیبهشت ادامه داشت،‌ چهره‌های آشنایی که به ترتیب از نخستین روز آمدند عبارتند از : صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی‌کیا، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، حسین نصیرزاده، حسن سبحانی، محمد غرضی، باقر خرازی، علی فلاحیان، روح‌الله احمدزاده کرمانی، محمدرضا عارف، حداد عادل، اکبر اعلمی، علیرضا زاکانی، علی احمدی، محسن رضایی، داوود احمدی‌نژاد، جواد اطاعت، محمدباقر قالیباف، پرویز کاظمی و محمدحسن ابوترابی‌فرد، علی‌اکبر جوانفکر، ابراهیم اصغرزاده، ابوالحسن نواب، طهماسب مظاهری، مسعود پزشکیان، علی‌اکبر ولایتی، منوچهر متکی، رامین مهمانپرست، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی ، صادق خلیلیان، قدیری ابیانه، محمدرضا رحیمی، هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی.


LG Optimus G Pro گذر از مرزهای محدودیت

موضوع:<-PostCategory-> 13:20 - سه شنبه 22 / 2 / 1392برچسب:LG Optimus G Pro گذر از مرزهای محدودیت,

LG Optimus G Pro گذر از مرزهای محدودیت

تاریخ : 1392/1/19
منبع : عصر نوشتن (Writeage)

رده جدیدا تاسیس شده فبلت‌ها پس از حضور دو نسل اول خانواده Note سامسونگ به تازگی شاهد حضور عضو جدیدی شده که از هر لحاظ نه تنها دو مدل قبلی Note بلکه مدل آینده این خانواده را نیز به چالش کشیده است. LG Optimus G Pro‌ موضوع بررسی تحلیلی این نوبت عصر نوشتن است. با ما همراه شوید.

 
lg_optimus_g_pro_01.jpg


معرفی گوشی های گلکسی مگا 6.3 و گلکسی مگا 5.8 سامسونگ با صفحه نمایش های غول پیکر

معرفی گوشی های گلکسی مگا 6.3 و گلکسی مگا 5.8 سامسونگ با صفحه نمایش های غول پیکر

تاریخ : 1392/1/27     برچسب‌ها : جلی بین Jelly Bean ، فبلت Phablet ، اندروید Android ، Samsung Galaxy Mega 6.3 I9200 ، Samsung Galaxy Mega 5.8 I9150 ، سامسونگ Samsung

 اگر به دنبال اسمارت فونی با صفحه نمایش بسیار بزرگ هستید و حتی صفحه نمایش 5.5 اینچی گلکسی نوت 2 به اندازه کافی برایتان بزرگ نیست، سامسونگ دو پیشنهاد جدید برایتان دارد: گلکسی مگا 5.8 و گلکسی مگا 6.3.

وقتی سامسونگ نسل نخست گلکسی نوت را با صفحه نمایش 5.3 اینچی در سپتامبر 2011 معرفی نمود بسیاری از کارشناسان آنرا یک اسمارت فون بدقواره و مضحک قلمداد کردند. کارشناس سایت bgr آنرا «بی مصرف ترین گوشی که تا به حال مورد استفاده قرار داده» نامید و اضافه نمود که «این گوشی انقدر بزرگ است که در دست گرفتن آن شما را احمق جلوه می دهد و مردم به شما خواهند خندید و در نهایت از خرید آن پشیمان خواهید شد.» کارشناس سایت Gizmodo هم نظری مشابه داشت: «نمی گوییم که گلکسی نوت طراحی ضعیفی دارد بلکه به سختی می توان گفت که این گوشی برای انسان طراحی شده. در اصل شواهد زیادی وجود دارد که این گوشی برای فیل های وحشی طراحی شده است!» اما سامسونگ با فروش 10 میلیون گلکسی نوت در سال 2012 خط بطلانی بر پیش بینی این کارشناسان در مورد عدم استقبال مشتریان از گلکسی نوت کشید.

بدین ترتیب خانواده جدیدی از محصولات الکترونیکی که در اصل چیزی ما بین گوشی هوشمند و تبلت بودند و به فبلت (فون/تبلت) شهرت یافتند خلق شد. فروش فوق العاده گلکسی نوت 2 با صفحه نمایش 5.5 اینچی و عرضه محصولات مشابه توسط کمپانی های دیگر (نظیر فبلت اپتیموس جی پرو ال جی با صفحه نمایش 5.5 اینچی و اسند میت هواوی با صفحه نمایش 6.1 اینچی) مهر تأیید دیگری بر دید روشن سامسونگ نسبت به بازار بود. موفقیت این رده از محصولات تا جایی پیش رفت که در ماه ژانویه IHS iSuppli پیش بینی نمود که در سال 2013 فروش اسمارت فون های دارای صفحه نمایش بزرگتر از 5 اینچ رشدی 136 درصدی را تجربه کند و از رقم 25.6 میلیون دستگاه در سال 2012 به 60.4 میلیون دستگاه در سال 2013 برسد.

iSuppli Large Display Smartphones Prediction


بخون و بخند ...!! (طنز)

موضوع:<-PostCategory-> 19:14 - یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:بخون و بخند ,,,!! (طنز),

بخون و بخند ...!! (طنز)

 

بخون و بخند ...!! (طنز) www.taknaz.ir

 

کچل باشی، بری بالای شهر میگن مد روزه، بری مرکز شهر میگن سربازی، بری پایین شهر میگن زندانی بودی، این همه تفاوت توی شعاع 20 کیلومتر...!!!

***********************

یعنی فقط کافیه تو خونتون بفهمن که امتحان دارین، اونوقت بخوای بری توالتم میگن کجا؟؟؟ مگه تو امتحان نداری؟؟؟

***********************

میازار موری که دانه کش است... در مورد مورچه ای که دانه همراه اش نیست چیزی صادر نشده می توانید بیازارید...!!!

***********************

تلویزیون داره سیرک نشون میده که چهارتا گاو میان از رو طناب میپرن و میرن! مامانم یه نگاه به تلویزیون میندازه و بعدش یه نگاه به من! میگه : اینا گاو تربیت کردن ما هنوز تو تربیت تو موندیم...!!!

***********************

جاتون خالی دیشب رفته بودم شهر بازی و فقط به یه نتیجه رسیدم: توی شهر بازی تو بعضی از این وسایل بازیش باید یه دکمه ی "غلط کردم" هم بزارن...!!!

***********************

تا حالا دقت کردی وقتی کباب با برنج میخوریم 90% حواسمون به اینه که هردوتاش باهم تموم شه..!!!

***********************

تا حالا دقت کردین لذتی که در پرت کردن شلوار گوشه اتاق هست، تو زدنش به چوب لباسی‎ ‎نیست ...!!!

***********************

بابام اومده تو اتاقم میگه: اینترنت قطعه؟؟؟ میگم: نه چرا قطع باشه!؟ میگه: آخه دیدم داری درس میخونی...!!!
 
taknaz.ir


جدال چهار هسته‌ای:

موضوع:<-PostCategory-> 23:11 - شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:,

جدال چهار هسته‌ای: Samsung Galaxy S III vs HTC One X

تاریخ : 1391/2/19
منبع : عصر نوشتن (Writeage)
بلاخره شرکت سامسونگ نیز پس از یک تاخیر چندین ماهه با اسمارت‌فون جدید خود موسوم به Galaxy S III به عرصه رقابت چهار هسته‌ای در مقابل تک رقیبی همچون HTC One X قدم گذاشت؛ Galaxy S III علاوه بر پردازنده از شباهت‌های فراوان دیگری نیز با One X برخوردار است که مطمئنا در آینده رقابت تنگاتنگی را مابین این دو مدل ایجاد می‌کند. در مقاله پیش رو نگاهی داریم به مشخصات و بنچ‌مارک‌های به ثبت رسیده توسط این دو مدل. با ما همراه شوید.
 
samsung_galaxy_s_iii_vs_htc_one_x_01.jpg


XPERIA T اشرافی در تعریف سونی

موضوع:<-PostCategory-> 23:6 - شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:,

XPERIA T اشرافی در تعریف سونی

تاریخ : 1391/11/7
منبع : عصر نوشتن (Writeage)

برای بررسی تخصصی این نوبت عصر نوشتن برترین محصول فعلی کمپانی سونی در سال 2012 یعنی XPERIA T‌ را برگزیدیم که در کنار مدل مشابه TX بعنوان پیشرفته‌ترین اسمارت‌فون‌های سونی در سال گذشته به حساب می‌آیند. با ما در این مسیر جذاب همراه شوید.

 
sony_xperia_t_mobile_review_01.jpg


hTC Butterfly

موضوع:<-PostCategory-> 22:56 - شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:,

 

hTC Butterfly پرواز با بال‌های میلیونی

تاریخ : 1392/1/31
منبع : عصر نوشتن (Writeage)

باترفلای نخستین گوشی دارای صفحه‌نمایش فول‌اچ دی است که در اواخر سال 2012 از سوی این شرکت تایوانی به معرض نمایش گذاشته شد. این گوشی علیرغم جذابیت‌های آن بدلیل قیمت نسبتا بالا در هیاهوی مدل‌هایی مثل XPERIA Z و Galaxy S4 تا حدودی توجه کمتری را به خود جلب کرده است. در مقاله پیش رو نگاه کاملی داریم به Butterfly‌ قابلیت‌ها و مشخصات این مدل.

با ما همراه شوید.
 
htc_butterfly_review_01.jpg

 


معرفی آیفون 5 - نمایشگر 4 اینچی، طراحی متفاوت و پردازنده A6

موضوع:<-PostCategory-> 22:53 - شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:,

معرفی آیفون 5 - نمایشگر 4 اینچی، طراحی متفاوت و پردازنده A6


تاریخ : 1391/6/22

بالاخره پس از یک سال انتظار برای معرفی نسل ششم آیفون، اپل این محصول را در طی مراسم اختصاصی خود رونمایی کرد. آیفون را که می توان پدر اسمارت فون های کنونی جهان و البته یکی از معروف ترین، بهترین و جنجالی ترین های بازار دانست، اکنون در نسل ششم و با نام آیفون 5 آمده تا یک سال دیگر را نیز با بهترین های اندرویدی و ویندوز فونی رقابت کند.

آیفون 5 به خصوص در بخش سخت افزاری رقابت بسیار دشواری در پیش دارد؛ شرکت های سامسونگ، اچ تی سی، نوکیا و غیره در سال جاری محصولات بی نظیری از نظر سخت افزاری معرفی کرده اند و قطعاً محصولات آینده این شرکت ها نیز بهتر و جذاب تر خواهد بود. بنابراین اپل باید آیفون نسل جدید را هم از نظر قدرت سخت افزاری و هم از نظر طراحی و استحکام در مقابل بهترین های دنیا قرار دهد. در بخش نرم افزاری نیز iOS 6 باید با آندروید -- که به زودی نسخه جدید آن معرفی می شود -- و ویندوز فون به رقابت بپردازد که اصلاً کار ساده ای نیست. اما با وجود تمام اینها، اپل در گذشته ثابت کرده که می تواند محصولی معرفی کند که نه تنها رقبا را به چالش می کشد، بلکه استاندارد های بازار را نیز تغییر می دهد. 

حال بیایید ببینیم اپل در طی سالی که گذشت بر روی نسل ششم آیفون چه کرد:

طراحی:

آیفون 5 شباهت های بسیاری با نمونه لو رفته در فضای اینترنت دارد و ظاهراً اپل اینبار در نگهداری اطلاعات چندان موفق نبوده. طراحی آیفون 5 بعد از دو نسخه مشابه آیفون 4 و آیفون 4 اس، به صورت اساسی تغییر کرده است و قطر این نسل از آیفون از مقدار 9.3 میلی متر به 7.6 میلی متر کاهش یافته که آن را در بین باریک ترین های بازار قرار می دهد.

 iPhone 5

در ساخت بدنه این اسمارت فون نیز تنها از آلومینیوم و شیشه بسیار با کیفیت استفاده شده که قطعاً حس متفاوتی نسبت به استاندارد پلاستیکی بازار ارائه می دهد. وزن آیفون 5 نیز نسبت به نسل گذشته 20 درصد کاهش داشته و به مقدار بسیار عالی 112 گرم تقلیل یافته است.

نمایشگر:

همانطور که انتظار می رفت، اپل در مقابل سیل طرفداران نمایشگر های بزرگ تاب نیاورد و بالاخره مجبور شد تسلیم انقلاب اسمارت فون های مجهز به نمایشگر های غول پیکر اندرویدی شود. آیفون جدید دارای نمایشگر 4 اینچی (بله بالاخره بعد از 5 سال، اپل نمایشگر آیفون را بزرگتر کرد) با رزولوشن 1136 در 640 پیکسل (تراکم پیکسلی 326 ppi) است که حال تغییرات بسیاری را با خود به همراه دارد.

iPhone 5

اپل می گوید این نمایشگر پیشرفته ترین نمایشگر موجود در بازار است، که البته شاید تا حدی مبالغه آمیز باشد. نمایشگر جدید آیفون 44 درصد رنگ های عمیق تری را نمایش می دهد و همچنین استفاده از فناوری های sRGB و in-cell touch نیز باعث شده این نمایشگر زوایای دید بهتری داشته و عملکرد مناسب تری زیر نور خورشید ارائه دهد.

البته استیو جابز مدیر عامل فقید شرکت اپل قطر 3.5 اینچ را بهترین قطر برای نمایشگرهای اسمارت فون ها می دانست، اما اپل با افزایش طولی نمایشگر آیفون 5، نه تنها مشکل کوچک بودن آن را رفع کرده، بلکه امکان استفاده تنها با یک دست از اسمارت فون را نیز فراهم کرده است.

iPhone 5

پردازنده:

اپل معمولاً در مورد چیپست و بخش های تخصصی آیفون توضیحات چندانی نمی دهد و ارائه مسائل قابل درک و فهم را به تبیین آمار های تخصصی و ارقام عجیب و غریب ترجیح می دهد. در این کنفرانس نیز آنقدر که لازم بود در مورد چیپست جدید آیفون که A6 نام دارد، گفته نشد اما احتمالاً در روزهای آینده توضیحات بیشتری در مورد این بخش تعیین کننده داده می شود.

این چیپست که در مورد تعداد هسته و فرکانس آن چیزی نمیدانیم، نسبت به نسل قبلی خود از نظر قدرت پردازشی افزایش دو برابری داشته و واحد گرافیکی نیز اکنون نسبت به چیپست A5 دو برابر سریع تر شده است. همچنین ابعاد پردازنده 22 درصد تقلیل یافته که به کاهش مصرف برق و گرمای تولید شده کمک می کند. ناگفته نماند که اپل مانند همیشه در مورد رم آیفون 5 نیز سخنی به میان نیاورد.

iPhone 5

اپل می گوید همه چیز دو برابر سریع تر شده و توسعه دهندگان می توانند از قابلیت های جدید آیفون 5 در تولید نرم افزار ها و بازی ها به خوبی بهره ببرند. بازی های آینده این نسل از آیفون آنقدر از نظر گرافیکی بهبود خواهند داشت، که می توان آنها را با بازی های موجود روی نسل فعلی کنسول های بازی مقایسه نمود.

دوربین:

آیفون از نسل 4 تا کنون در بخش دوربین عملکرد بسیار عالی داشته و اینبار نیز اپل سعی کرده تا با بهبود اجزای اصلی دوربین آیفون 5، با موج جدید سوپر کمرا فون ها رقابت کند. دوربین آیفون 5 همچنان 8 مگاپیکسلی بوده، ولی این جای تعجب ندارد چرا که اپل همیشه به کیفیت دوربین توجه بیشتری می کرده. لنز جدید استفاده شده نیز به نویز کمتر در عکس ها، کیفیت بهتر عکس برداری در شب و به طور کلی بهبود کیفیت عکس های گرفته شده کمک می کند. علاوه بر این پردازش عکس ها نیز بهبود داشته و سرعت عکسبرداری پیاپی 40 درصد افزایش یافته است. دوربین آیفون 5 در بخش فیلمبرداری نیز به طور قطع بهبود داشته اما اپل تنها به ذکر قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p در دوربین اصلی و کیفیت 720p در دوربین جلو بسنده کرده است.

iPhone 5 Photo Sample

یکی از عکس های گرفته شده توسط آیفون 5

دیگر موارد:

آیفون 5 در دیگر بخش های سخت افزاری نیز تغییراتی داشته که به صورت خلاصه به آنها خواهیم پرداخت. ابتداً آیفون 5 با قابلیت پشتیبانی از 4G LTE عرضه می شود که مدت هاست نبود آن به عنوان یکی از مهمترین نقاط ضعف سری آیفون محسوب می شود. رابط 30-Pin قدیمی آیفون نیز به Lightning برای آیفون جدید تغییر یافته که از نظر سایز بسیار کوچکتر و از نظر عملکرد بسیار سریعتر شده است.

iPhone 5

همچنین به همراه آیفون جدید Earphone جدیدی عرضه می شود که EarPods نام داشته و از طراحی متفاوت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ از مزایای این Earphone می توان به جایگیری مناسب و راحت در گوش و حذف پیشرفته صدای محیط اشاره کرد. دیگر بخش های آیفون 5 از جمله وای فای نیز بهبود داشته و باتری نیز که مسئله اصلی بسیاری از کاربران است، در این نسل از آیفون بهبود داشته بطوری که می توانید با این اسمارت فون به مدت 8 ساعت در شبکه 3G مکالمه کنید. اپل علاوه بر عرضه این Earphone همراه با آیفون 5، آنرا به صورت جداگانه نیز به فروش می رساند.

EarPods

Earphone - EarPods جدید اپل که همراه آیفون 5 عرضه می شود

iOS 6:

iOS 6 که به همراه آیفون 5 عرضه می شود با خود 200 قابلیت جدید به همراه دارد. رابط کاربری اکنون یک سطر اضافه داشته و در هر صفحه می توانید 20 نرم افزار قرار دهید. همچنین سرویس ناوبری جدید مخصوص اپل نیز به طور کامل در این نسخه آماده استفاده است که نقشه های سه بعدی و ناوبری صوتی Turn-by-Turn را ارائه می دهد. Siri نیز در این نسخه باهوش تر شده و بهتر به سؤالات شما پاسخ می دهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر از iOS 6 روی این لینک کلیک کنید.

iPhone 5

نتیجه گیری:

اپل در آیفون جدید به بسیاری از نواقص سری آیفون پاسخ داده؛ نمایشگر بزرگتر و زیبا تر شده، پشتیبانی از 4G LTE افزوده شده و طراحی زیبا تر و ظریف تر شده است. ظاهراً نسل ششم آیفون برای یک مبارزه تمام عیار با سوپر اسمارت فون های آینده کاملاً آماده شده و هیچ بخشی در این آیفون دیده نمی شود که در برابر رقبا نقطه ضعفی نشان دهد. شاید دوربین را تنها قسمتی بتوان دانست که پیشرفت خیره کننده ای نداشته است؛ اما با این حال کیفیت این دوربین همچنان جزو بهترین های بازار خواهد بود.

در بخش نرم افزاری نیز هرچند هنوز مایل هستیم تا تغییرات عمیق تری را به خصوص در بخش رابط کاربری شاهد باشیم، اما واقعیت آن است که iOS 6 با داشتن امکانات جدید و بهترین فروشگاه نرم افزاری، هنوز انتخاب اول بسیاری از کاربران اسمارت فون هاست.

iPhone 5

با توجه به گفته های بالا، باید گفت اپل آیفون 5 را به خوبی برای یک مبارزه آماده کرده و سال پیش رو احتمالاً سال سختی برای رقبای این اسمارت فون خواهد بود. البته رقبای اپل نیز محصولات بسیار عالی را در آینده عرضه می کنند، اما قطعاً آیفون 5 نیز یکی از بهترین های بازار در این سال باقی خواهد ماند. همچنین جالب است بدانید رئیس شرکت Foxconn مدت ها قبل پیش بینی کرده بود که آیفون 5 باعث شرمساری گلکسی اس 3 می شود ()، اما باید دید که سامسونگ رقیب اصلی اپل برای مبارزه با آیفون مغرور چه نقشه ای در سر دارد.

 


هتک حرمت پيکر مطهر حجر بن عدي توسط "ارتش آزاد سوریه" + تصاوير

موضوع:<-PostCategory-> 1:13 - سه شنبه 15 / 2 / 1392برچسب:,

عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شنيع ترين اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعاليت هاي فرقه اي در سوريه، با حمله به مرقد مطهر "حُجر بن عدی" و تخريب ضريح و نبش قبر آن صحابي جليل القدر، پيکر تازه و آغشته به خون او را بيرون کشيده و با خود به سرقت بردند.
گروه بين الملل مشرق ـ عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شنيع ترين اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعاليت هاي فرقه اي در کشور سوريه که با هدف دامن زدن به آتش تفرقه بين مسلمانان انجام گرفته است، با حمله به مرقد مطهر "حُجر بن عدی" (رحمة الله عليه) و تخريب ضريح و نبش قبر آن صحابي جليل القدر، پيکر تازه و آغشته به خون او را بيرون کشيده و با خود به سرقت بردند.

گزارش مشرق حاکي است یگان موسوم به "هماهنگي منطقه عدرا البلد در حومه دمشق" وابسته به ارتش آزاد سوریه، با انتشار اين خبر در صفحه فيسبوک خود و انتشار تصاوير اين هتک حرمت بی سابقه، اعلام کرد: «اين بارگاه "حجر بن عدی الکندی" یکی از قبور معروف نزد شيعيان در "عدرا البلد" در غوطه واقع در حومه دمشق است که قهرمانان ارتش آزاد سوريه، آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل کرده و دوباره دفن کردند تا ديگر اين مکان، مرکزي براي شرک ورزیدن به خدا نشود.»
 
 
 


آمار استفاده کاربران ایرانی از گوگل

موضوع:<-PostCategory-> 1:24 - یک شنبه 13 / 2 / 1392برچسب:آمار استفاده کاربران ایرانی از گوگل ,

آمار استفاده کاربران ایرانی از گوگل


بدخوب 

هر کاربر ایرانی به طور متوسط روزانه 5 بار در موتور جستجوگر گوگل جستجو می‌کند و با احتساب حدود 36.5 میلیون کاربر اینترنت در ایران، این موتور جستجوگر بالغ بر 443 میلیارد تومان در سال از کاربران ایرانی سود کسب می‌کند.
 
شاید کمتر کاربر ایرانی را بتوان یافت که روزمره با اینترنت سر و کار داشته باشد و گذارش به موتور جستجوی گوگل نیفتاده باشد. اغلب این کاربران جامع و کامل بودن منابع دسترسی به این موتور جستجوگر را دلیل سرزدن به این سرویس دهنده عنوان می کنند اما رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است که عادت به استفاده از گوگل بیشتر جنبه روانی دارد.
 
عادت استفاده ایرانیها از موتور جستجوی گوگل
علی حکیم جوادی ایران را از جمله کشورهایی عنوان کرد که کاربران اینترنت آن بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل دارند و گفت: هم اکنون موتورهای جستجوی داخلی و خارجی مانند گوگل بسیار وجود دارد اما کاربران به لحاظ روانی به استفاده از گوگل عادت دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آمارهای جهانی نشان می دهد که 70 درصد بازدیدکنندگان موتورهای جستجو معمولا با وجودی که هر چند میلیون صفحه از یک جستجو به آنها پیشنهاد داده شود تنها همان 7 گزینه ابتدای صفحه نخست را انتخاب می کنند و 30 درصد کاربران نیز حداکثر تا دو صفحه بعد را انتخاب خواهند کرد و حتی از منظر معتبربودن موارد یافت شده نیز باید گفت که صفحات بعدی موتورهای جستجو دارای اطلاعات به روزی نیست؛ اما در نهایت به لحاظ روانی کاربر چون می بیند که در یک جستجو، موتور جستجو یک میلیون صفحه پیدا کرده است این تصور برایش به وجود می آید که این موتور جستجو بسیار کامل و جامع است.
 
وی افزود: ما نمی گوییم گوگل موتور جستجوی کاملی نیست اما به آن شکل هم نیست که ما نتوانیم نیازهای روزانه خودمان را با موتورهای دیگر تامین کنیم.
 
سودآوری گوگل از کاربران ایرانی
براساس نتایج تحقیقات به عمل آمده که از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر شده است کل سود موتور جستجوی گوگل در سال 2011 حدود 36 میلیارد دلار بوده که سود این موتور جستجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، 443 میلیارد تومان – البته با قیمت دلار 1600 تومانی - تخمین زده شده است.
 
براین اساس هر ایرانی روزانه به طور میانگین 5 بار در گوگل جستجو می‌کند و میانگین سالیانه تعداد دفعات جستجو در گوگل توسط کاربران ایرانی یکهزار و 825 بار اعلام شده است.
 
در این بررسی ها مشخص شده که 40 درصد کلیک کاربران ایرانی روی لینک های تبلیغاتی ظاهر شده در نتایج جستجو است و 7.3 بار تعداد دفعاتی است که کاربران ایرانی در سال بر روی لینک های تبلیغاتی کلیک می‌کنند. براین اساس میانگین درآمد گوگل به ازای هر کلیک بر لینکهای تبلیغاتی 1.04 دلار و میانگین درآمد سالیانه گوگل از هر کاربر 7.3 دلار است و در مجموع این موتور جستجو از کاربران ایرانی طی یک سال277 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.
 
موتور جستجویی که قرار بود جای گوگل را بگیرد
سودآوری گوگل از کاربران ایرانی در حالی مطرح می شود که موضوع راه اندازی یک موتور جستجوگر بومی و ملی که بتواند با موتورهای جستجوگری چون "یاهو" و "گوگل" رقابت کند در نیمه سال 89 و از سوی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و وی اعلام کرد که ایران برای جوابگویی به نیازهای داخلی می خواهد موتور جستجوگر ملی راه اندازی کند و حتی این طرح ملی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیش بینی شده است.
 
در آن زمان یکی از مسئولان سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در تشریح آغاز به کار این پروژه تاکید کرد که حتی پیشنهاداتی در مورد نام این طرح ارائه شده که وزیر ارتباطات از عنوان "یاحق" برای نام این موتور جستجوگر یاد کرده است.
 
اما هم اکنون و با برنامه های در دست اقدام در این مورد این طور استنباط می شود که سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای موتور جستجوگر ملی تغییر یافته و این وزارتخانه قصد دارد نسبت به ارتقای موتورهای جستجوگر داخلی فعلی اقدام کند و تنها به یک موتور جستجوی ملی واحد بسنده نکند.


هفت چیزی که درباره جایزه نوبل نمی‌دانید‎

موضوع:<-PostCategory-> 1:14 - پنج شنبه 12 / 2 / 1392برچسب:هفت چیزی که درباره جایزه نوبل نمی‌دانید‎,

هفت چیزی که درباره جایزه نوبل نمی‌دانید‎
جایزه نوبل معتبرترین جایزهٔ علمی است که به یک دانشمند تعلق می‌گیرد. جایزه نوبل در سال ۱۸۹۵، به وصیت کارخانه‌دار و شیمیدان سوئدی، آلفرد نوبل که بیشتر او را به دلیل ابداع دینامیت می‌شناسند، پایه‌گذاری شد. ۱ – خوب شما می خواهید جایزه نوبل را ببرید؟ ...

جایزه نوبل معتبرترین جایزهٔ علمی است که به یک دانشمند تعلق می‌گیرد. جایزه نوبل در سال ۱۸۹۵، به وصیت کارخانه‌دار و شیمیدان سوئدی، آلفرد نوبل که بیشتر او را به دلیل ابداع دینامیت می‌شناسند، پایه‌گذاری شد.



۱ – خوب شما می خواهید جایزه نوبل را ببرید؟ این قوانین را باید بدانید


هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات می شود

موضوع:<-PostCategory-> 1:5 - پنج شنبه 12 / 2 / 1392برچسب:,

هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات می شود
صادق زیباکلام معتقد است «هاشمی رفسنجانی» به دلیل وظیفه‌ای که نسبت به آینده کشور و نظام احساس می‌کند، در ‌‌‌نهایت بر تردید خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری غلبه کرده و ظرف روزهای آینده حضور خود را در انتخابات اعلام می‌کند. عصرایران گزارش...

صادق زیباکلام معتقد است «هاشمی رفسنجانی» به دلیل وظیفه‌ای که نسبت به آینده کشور و نظام احساس می‌کند، در ‌‌‌نهایت بر تردید خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری غلبه کرده و ظرف روزهای آینده حضور خود را در انتخابات اعلام می‌کند.

عصرایران گزارش داد، زیباکلام درباره وضعیتی که «هاشمی رفسنجانی» این روز‌ها با آن روبه‌رو است، توضیح داد: آقای رفسنجانی تا امروز برای اخذ تصمیم سیاسی، تا این حد تحت فشار نبوده‌ و تصمیم‌گیری برای او به هیچ وجه تا این حد سنگین نبوده است.

 

احمدی‌ نژاد با یک عکس اخلاق را زیر سوال برد
خبرگزاری مهر: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از کاندیداها خواهش می‌کنم سراب تبلیغاتی درست نکنیم؛ چرا که امروز وقت خرج کردن ۷۰۰ میلیارد دلار نیست.

محسن رضایی با بیان اینکه قرار بود سیاست را اخلاقی کنیم و نه اخلاق را سیاسی افزود: وقتی بالاترین مسوول قوه مجریه در مناظره‌های سال ۸۸، اخلاق را با نشان دادن عکس یک خانم زیر سوال می‌برد چطور می‌خواهید حیثیت و ناموس ما در جامعه حفظ شود؟

وقتی در مجلس مسوولان سیلی به هم نشان می‌دهند چطور می‌خواهید به فرهنگ در جامعه رسیدگی کنیم؟

افراد کاردان دولت احمدی نژاد خیلی کم اند
خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سه چهارم کابینه دولت فعلی ، به درد مدیریت کشور نمی خورند.

محمد رضا باهنر ، صبح سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه در تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر استفاده از کابینه دولت فعلی در کابینه خود گفت: تعداد افراد کاردان در دولت آقای احمدی نژاد خیلی کم است و به نظر من سه چهارم آن ها مناسب منصب های مدیریتی کشور نیستند.

وی در پاسخ به ادامه سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا از احمدی نژاد در کابینه دولت خود استفاده خواهید کرد یا نه تنها به این پاسخ که وی فردی سخت کوش ، مصمم و جدی است اکتفا کرد.

باهنر در خصوص هم زمانی دو انتخابات حساس کشور گفت: باید نهادهای اجرایی کشور تدابیر لازم را اتخاذ نمایند تا هیچ یک از این انتخابات برای یکدیگر مزاحمت ایجاد نکنند.

وی در ادامه سخنان خود ،بیکاری و هزینه های هنگفت بهداشت و درمان را مهم ترین مشکل مردم عنوان کرد و گفت: در زمینه بیکاری ،در حال حاضر به جرات می توان گفت که هیچ خانواده ای وجود ندارد که نیروی آماده به کار داشته باشد ولی بیکار نباشد.

باهنر در همین راستا در خصوص هزینه های هنگفت بهداشت و درمان گفت:اگر بتوانیم از یارانه هر فرد ایرانی بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی ، ۱۰ هزار تومان کم کنیم و به جای آن هزینه های درمان را در کشور رایگان کنیم صددرصد با استقبال بی نظیر مردم مواجه خواهیم شد.

محمدرضا باهنر افزود: مهم ترین مشکل دولت آقای احمدی نژاد ، مشکل ناکارآمدی در هیات دولت است.

وی افزود: ناکارآمدی و گماشتن افراد به سمت های مدیریتی خارج از توان آنان ، باعث فساد مدیریتی در کشور می شود .

من ژنرال می خواهم

باهنر در ادامه سخنان خود گفت: مهم ترین و فاحش ترین اشتباه آقای احمدی نژاد از ابتدای ریاست جمهوری خود این بود که گفت من در کابینه خود ژنرال نمی خواهم و همه سرباز وار در قبال مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ، وظایف خود را انجام دهند ولی من بر خلاف ایشان می گویم من در کابینه خودم ، ژنرال می خواهم تا این ژنرال ها به طور جدی از زیردستان خود کار بکشند.

اختلاف اصولی ما با آمریکا ، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است

کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دیپلماسی خارجی کشور در حوزه بین الملل گفت: ما تنها با تعدادی از کشورها اختلاف داریم و با بقیه می توانیم تعامل های مثبت و سازنده ای داشته باشیم.

وی در خصوص تعامل با آمریکا گفت: به عقیده ما دستی که آمریکا برای همکاری به سوی ایران اسلامی دراز کرده دستی آهنی است و وجود آهنی ، عقل ندارد و نمی توان به همین راحتی به آن اطمینان کرد.

وی افزود: آمریکا بر روی دست آهنی خود ، پرده ای حریری انداخته است که هر انسان سالمی به راحتی خواهد فهمید که دست وی آهنی است.

باهنر گفت: اگر دست آهنی آمریکا به دست انسانی تبدیل شود و حقوق ما را به رسمیت بشناسد می توانیم منافع مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.

اجرای هدفمندی یارانه ها ، نقطه قوت دولت احمدی نژاد است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح هدفمندی یارانه ها گفت:اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ، آرزوی دولت های قبل از احمدی نژاد بود ولی به جرات می توان گفت که دولت های قبلی یا خودشان نمی خواستند این طرح را عملیاتی کنند یا قدرت انجام این کار را نداشتند ولی دولت احمدی نژاد با تمام قوا این طرح را عملیاتی ساخت.

مسکن مهر ، باعث افزایش تورم شد

محمدرضا باهنر گفت: طرح مسکن مهر یک طرح به یاد ماندنی در تاریخ کشور بود و هموطنانی که امید صاحب خانه شدن تا آخر عمر خود را نداشتند توانستند با اجرای این طرح ، صاحب خانه شوند.

وی در پایان سخنان خود گفت: افتخار می کنم که از خانواده شهید باهنر هستم و خودم را مدیون برادر شهیدم می دانم ولی علاوه بر این امتیاز ، خودم هم بیش از ۳۰ سال در تمامی عرصه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور به صورت مستمر فعالیت کرده ام.


سخنان حکیمانه

موضوع:<-PostCategory-> 23:41 - جمعه 11 / 2 / 1392برچسب:سخنان حکیمانه,

سخنان حکیمانه

هرگز درباره چیزی نگو آن را از دست داده ام، بلکه فقط بگو آن را پس داده ام.     اپیکتوس


یادآوری آرمانها، از بیراهه روی بازمان می دارد.     حکیم ارد بزرگ


کسی که به پشتکار خود اعتماد دارد، ارزشی برای شانس قائل نیست.     ژاپنی


من آینده را دوست دارم چون بقیه عمرم را باید درآن بگذرانم.     کترینگ


اگر مردم را به حال خود گذاشتی، تو را به حال خودت خواهند گذاشت.     توماس مان


زمانی می توانید کسی را از راهی بازدارید که ابتدا هدفش را دگرگون ساخته باشید. تا کسی هدفش دگرگون نگردد شما راه به جایی نخواهید برد.     حکیم ارد بزرگ


اگر از کسی متنفری از قسمتی از خودت در او متنفری، چیزی که از ما نیست نمی‌تواند افکار ما را مغشوش کند.     هرمان هسه


چشم دیگران چشمی است که ما را ورشکست میکند اگر همه بغیر از خودم کور بودند؛ من نه به خانه باشکوه احتیاج داشتم نه به مبل عالی.     بنیامین فرانکلین


آزادی در بی آرزوئی است.     بودا


در عالم دو چیز از همه زیباتر است: آسمانی پرستاره و وجدانی آسوده.     کانت


هیچ گاه عشق به همدم را پاینده مپندار و از روزی که دل می بندی این نیرو را نیز در خویش بیافرین که اگر تنهایت گذاشت نشکنی و اگر شکستی باز هم نامید نشو چرا که آرام جان دیگری در راه است.     حکیم ارد بزرگ


اگر پرسند کیستی باید هنرهای خویش را بشماری.     حکیم بزرگمهر


هیچ کس به اندازه ابلهی که زبانش را نگه می دارد به یک مرد عاقل شباهت ندارد.     سنت فرانسیس


گذشتن از سختی های پیش رو ، چندان سخت تر از آن چه پشت سر گذاشته ایم نخواهد بود.     حکیم ارد بزرگ


تپه ای وجود ندارد که سراشیبی نداشته باشد.     مثل اسکاتلندی


آنکه سختی نکشیده، نرمی و بهکامی نخواهد داشت.     حکیم ارد بزرگ


تنها کسانی تحقیر می شوند که بگذارند تحقیرشان کنند.     الکس هیل


هر ملتی دو نوع دشمن خونی دارد. دسته ای که به قانون پشت پا می زنند و دسته دیگر کسانی که با دقت بیش از حد آن را اجرا می کنند.     آلفرد کاپو


آنانیکه خویی جانور گونه دارند و تنها در پی زدودن گرفتاریهای خویشتن خویش هستند بزهکاران روزگارند. باید گفت نشانه آنها بر گیتی هم تراز ریگ کوچکی در کرانه دریای آدمیان نیز نخواهد بود.     حکیم ارد بزرگ


اختلاف طبقاتی از ضروریات جامعه است چون عامل اشتیاق به پرورش حالت های والاتر کمیاب تر دورتر و عامل چیرگی بر نفس می شود.     فردریش نیچه
 


تـقدیـم به مـادران باصفـای ایـرانی …

تـقدیـم به مـادران باصفـای ایـرانی …
آرام از جایش بلند می شود، پاورچین از اتاق بیرون می رود و در حالی که در هوای گرگ و میش صبح، انگشتانش را کورمال کورمال به دیوار می کشد، به آشپزخانه می رسد و کلید برق را آهسته می زند، اجاق روشن می شود و با دم کردن چای و گرم کردن تکه های [...] ...



100 نقطه‎ی ایران که قبل از مرگ باید دید

موضوع:<-PostCategory-> 17:47 - جمعه 11 / 2 / 1392برچسب:100 نقطه‎ی ایران که قبل از مرگ باید دید,

100 نقطه‎ی ایران که قبل از مرگ باید دید

 

به گزارش تابناک به نقل از ماهنامه جهانگردان در شماره نوروزی خود فهرست صد جاذبه خاص را که می توانند برتابنده جذابیت عام تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران باشند منتشر کرد.

مناطق دیدنی ایران

 
«الف» درباره این فهرست نوشت: این فهرست شامل طیف متنوعی از جاذبه های ایران است که از نواحی خاص همچون کویر حاج علیقلی و خلیج گواتر تا پدیده هایی همچون آواز دشتی و مراسم حکومت زنان در یکی از روستاهای فریدن را در بر می گیرد. انتخاب صد جاذبه ممتاز در میان کشورهای توریستی جهان بسیار معمول بوده و نقش مهمی در برند شدن مقاصد گردشگری دارد. مجله جهانگردان همچنین در کنار این فهرست با درج یک فهرست خالی، از خوانندگان خود و ایرانگردان مجرب درخواست کرده است با ارسال فهرست پیشنهادی خود، به تکمیل فهرست صد جاذبه ممتاز ایران کمک کنند. فهرست صد جای ایران که قبل از مرگ باید دید، به انتخاب گروه کارشناسی مجله جهانگردان در پی آمده است:
 
1. آستان حضرت رضا(ع)
  .
.
.
.


مقاله و تحقیق درباره روز مادر

موضوع:<-PostCategory-> 1:8 - جمعه 11 / 2 / 1392برچسب:مقاله و تحقیق درباره روز مادر,

 

مقاله و تحقیق درباره روز مادر

 

 از نخستین روز خلقت بشر، تا کنون در هر کجای دنیا و در میان هر قوم و نژاد و ملتی، با هر آداب و آیینی، وقتی نام مادر برده می شود، کوچک و بزرگ، همه و همه، سرشار از شور و حرارت و مهر و الفت می شوند و قلبشان پر تپش تر می زند. اسلام نیز برای مادر، مقام و ارزش فوق العاده ای قائل شده است تا آنجا که رسیدن به بهشت را با رضای مادر میسر می داند.

 

مقام مادر از منظر پیامبر اکرم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ضمن روایتی فرمودند: بهشت زیر پای مادران است.

 

یعنی رسیدن به آخرین مرحله کمال انسانی با جلب رضای مادر تامین می شود.

 

جنان در زیر گام مادران است

بکش بر دیده ، خاک زیر گامش

 

مکن بر روی او تندی که بر تو

خدا فرموده واجب احترامش

 

البته منظور این نیست که اگر کسی رضایت مادر را تامین کند ولی به بقیه وظایف مذهبی و شرعی خویش نپردازد، به بهشت خواهد رفت بلکه مقصود این است که اگر فردی وظائف دینی و اسلامی خویش را انجام دهد ولی مادر از فرد راضی نباشد، قطعا در بهشت الهی جایی برایش نخواهد بود.

 

در بیان توصیه به احترام و تکریم مادر، باز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

 

" هر که پیشانی مادر خویش را ببوسد، از آتش مصون شود." و نیز توصیه فرمودند: هر گاه پدر و مادر هر دو تواما تو را صدا کردند، ابتدا اجابت مادر نما. و در مورد احسان و نیکوئی در حق مادر، توصیه و تاکید بسیاری فرمودند، چنانکه فرمودند: مادر خود، مادر خود، مادر خود را رعایت کن، سپس پدر خود را و سپس کسانی را که به تو نزدیکترند."

 

همچنین بنا به فرمایش ایشان خشنودی و خشم خدا در گرو خشنودی و خشم پدر و مادر است.

 

همنشین موسی در بهشت

بیان داستان زیر موید این مطلب است:

نقل شده که موسی بن عمران – علی نبینّا و آله علیه السلام – روزی هنگام مناجات با خداوند، از پروردگار در خواست می کند که هم مقام و رفیق او را در بهشت به وی معرفی فرماید.

 

خطاب آمد جوانی است در فلان ناحیه که همنشین و هم مقام تو در بهشت برین است. حضرت موسی به سراغ او آمد. دید جوانی است قصاب، از دور مراقبت کرد تا ببیند چه عمل فوق العاده و کار پر ارزشی از وی صادر می گردد که لیاقت چنین مقامی را پیدا کرده است تا در مقام یک پیغمبر قرار گیرد. ولی هر چه بیشتر مراقبت کرد، کمتر موفق گردید. تا شب هنگام که جوان، محل کار خود را ترک کرده و رهسپار خانه شد.

 

حضرت موسی بدون آنکه خود را معرفی کند، نزد وی آمد و از او خواست تا آن شب را میهمان جوان باشد و در خانه وی بسر برد تا شاید از این راه به ارتباط خاصش با خداوند پی برده و رمز علو مقام او را در بهشت در یابد.

 

جوان در خواست حضرت را پذیرفت و او را با خود خانه برد.

 

وی دید هنگامی که جوان وارد خانه شد، قبل از هر چیز غذایی آماده ساخت. آنگاه به سراغ پیرزنی که دست و پایش فلج شده و از کار افتاده بود، رفت و با صبر و حوصله خاصی، لقمه لقمه از آن غذا در دهان آن زن گذاشت تا سیرش کرد. سپس لباس او را عوض نمود و او را در انجام قضا حوائجش با مهربانی کمک کرد. آنگاه زن را در جای مخصوص وی قرار داد.

حضرت موسی که مراقب آن جوان بود، دید در آن شب جز وظایف مذهبی خود، عمل دیگری انجام نداده، نه دعای نیمه شبی دارد نه ناله و آه و مناجاتی و نه هیچ عمل فوق العاده ای دیگر.

 

فردای آن شب، پیش از آنکه از خانه خارج گردند، حضرت موسی دید جوان به آن غذا داد و صمیمانه در انجامش کارهایش به او کمک کرد.

 

هنگام خداحافظی حضرت موسی از جوان پرسید: این زن که بود و پس از آنکه تو به او غذا می دادی چشمی به سوی آسمان می دوخت و کلماتی بر زبان می راند آن کلمات چه بوده است؟

 

نتیجه رعایت مقام مادر

جوان گفت: این زن مادر من است و هر بار که من به او غذا می دهم و او را سیر می کنم درباره من دعا می کند و می گوید خدایا به پاداش این خدماتی که فرزندم نسبت به من انجام می دهد او را همنشین و رفیق موسی بن عمران در بهشت برین گردان.

 

هنگامی که حضرت موسی این جریان را شنید تکانی خورد و به جوان مژده داد که دعای مادر درباره تو مستجاب گردیده است.

 

رعایت نمودن حقوق پدر و مادر، اینگونه موفقیتهای دنیوی و معنوی نصیب فرزندان می سازد پس در احترام به آنها و ادا حقوق آنان کوشا باشیم

 

ISATI3.COM


چرا مادرمان را دوست داریم ؟

موضوع:<-PostCategory-> 1:5 - جمعه 11 / 2 / 1392برچسب:چرا مادرمان را دوست داریم ؟,

انشاء درباره روز مادر

چرا مادرمان را دوست داریم ؟

چون ما را با درد به دنيا می آورد و بلافاصله با لبخند می پذیرد

چون شیرشیشه را قبل از اينكه توی حلق ما بريزند ، پشت دستشان می ریزند

چون وقتی تب می کنیم، آن ها هم عرق می ریزند

چون وقتی توی میهمانی خجالت می کشیم و توی گوششان می گوییم سیب می خوام، با صدای بلند می گویند منیر خانوم بی زحمت یه سیب به این بچه بدهید و ما را عصبانی می کند

و وقتی پدرمان ما را به خاطر لگد زدن به مادر کتک می زند، با پدر دعوا می کنند

چون وقتی در قابلمه غذا را برمی دارند، یک بخاری بلند می شود که آدم دلش می خواهد غذا را با قابلمه اش بخورد

چون وقتي تازه ساعت يازده شب يادمان مي افتد كه فلان كار را كه بايد فردا در مدرسه تحويل دهيم يادمان رفته،بعد از يك تشر خودش هم پابه پايمان زحمت ميكشد كه همان نصف شبي تمامش كنيم

چون وسط سریال های ملودرام گریه می کنند

چون بعد از گرفتن هدیه روز مادر، تمام فکر و ذکرش این است که مبادا فروشندگان بی انصاف سر طفل معصومش را کلاه گذاشته باشند

چون شبهای امتحان و کنکور پابه  پای ما کم می خوابد اما کسی نیست که برایش قهوه بیاورد و میوه پوست بکند

به خاطر اینکه موقع سربازی رفتن ما، گریه می کند و نذر می کند و پوتین هایمان را در هر مرخصی واکس می زند

چون وقتی که موقع مریضیش یک لیوان آب به دستش می دهیم یک طوری تشکر می کند که واقعا باور می کنیم شاخ قول شکانده ایم

چون موقع مطالعه عینک می زند و پنج دقيقۀ بعد در حاليكه عينكش به چشمش است ميپرسد:اين عينك منو نديدين؟

چون هیچوقت یادشان نمی رود که از کدام غذا بدمان می آید و عاشق كدام غذاييم ،حتی وقتی که روی تخت بیمارستانند و قرار است ناهار را با هم بخوریم

چون همانجا هم تمام فکر و ذکرشان این است كه واي بچم خسته شد بسكه مريض داري كرد

و چون هروقت باهاش بد حرف ميزنيم و دلش رو براي هزارمين بار ميشكنيم، چند روز بعد همه رو از دلش ميريزه بيرون و خودش رو گول ميزنه كه : بخشش از بزرگانه

 

چون مادرند!

 

که مادر تنها کسی است که میتوانی تمام فریادهایت را بر سرش بکشی و مطمئن باشی که هرگز انتقام نمیگیرد

 


معمای خیلی باحال دکتر از حسابی

موضوع:<-PostCategory-> 23:52 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:معمای خیلی باحال دکتر از حسابی,

معمای خیلی باحال دکتر از حسابی
معمای خیلی باحال دکتر از حسابی

 

معمای خیلی باحال دکتر حسابی حتما بخونین یه تست هوش خیلی باحاله


الفبای زندگی

موضوع:<-PostCategory-> 23:47 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:الفبای زندگی,

الفبای زندگی

الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها
ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم
پ: پویایی برای پیوستن به خروش حیات
ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها
ث: ثبات برای ایستادن در برابر بازدارنده ها
ج: جسارت برای ادامه زیستن
چ: چاره اندیشیبرای یافتن راهی در گرداب اشتباه
ح: حق شناسی برای تزکیه نفس
خ: خودداری برای تمرین استقامت
د: دور اندیشی برای تحول تاریخ
ذ: ذکر گویی برای اخلاصعمل
ر: رضایت مندی برای احساس شعف
ز: زیرکی برای مغتنم شمردن دم ها
ژ: ژرف بینی برای شکافتن عمق درد ها
س: سخاوت برای گشایش کارها
ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج
ص: صداقت
برای بقای دوستی
ض: ضمانت برای پایبندی به عهد

ط: طاقت برای تحمل شکست
ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف
ع: عطوفت
برای غنچه نشکفته باورها
غ: غیرت برای بقای انسانیت
ف: فداکاری برای قلب های دردمند
ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل
ک: کرامت برای نگاهی از سر عشق
گ: گذشت برای پالایش احساس
ل: لیاقت برای تحقق امیدها
م: محبت برای نگاه معصوم یک کودک
ن: نکته بینی برای دیدن نادیده ها
و: واقع گرایی برای دستیابی به کنه هستی
ه: هدفمندی برای تبلور خواسته ها
ی: یک رنگی برای گریز از تجربه دردهای مشترک
 پس: جواب سلام را با علیک بده ،
جواب کینه را با گذشت،
جواب بی مهری را با محبت،
جواب ترس را با جرأت،
جواب دروغ را با راستی،
جواب دشمنی را با دوستی،
جواب زشتی را به زیبایی،
جواب توهم را به روشنی،
جواب خشم را به صبوری،
جواب سرد را به گرمی،
جواب نامردی را با مردانگی،
جواب همدلی را با رازداری،
جواب پشتکار را با تشویق،
جواب اعتماد را بی ریا،
جواب بی تفاوت را با التفات،
جواب یکرنگی را با اطمینان،
جواب مسئولیت را با وجدان،
جواب حسادت را با اغماض،
جواب خواهش را بی غرور،
جواب دورنگی را با خلوص،
جواب بی ادب را با سکوت،
جواب نگاه مهربان را با لبخند،
جواب لبخند را با خنده،
جواب دلمرده را با امید،
جواب منتظر را با نوید،
جواب گناه را با بخشش،
و جواب عشق چیست جز عشق؟
هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار

 


چند نفرن؟

موضوع:<-PostCategory-> 12:36 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:چند نفرن؟,

صبر کنید تا تصویر عوض شود.

 چند نفرن؟؟؟ 

اینا چند نفر هستند

12

یا

13

?


آیا می توانید تصویر زیر را تشخیص دهید؟

موضوع:<-PostCategory-> 12:34 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:,

آیا می توانید تصویر بالا را تشخیص دهید؟

این چیه

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

 

برای دیدن تصویر 7 یا 8 متر از صفحه مانیتور فاصله بگیرید...

حالا می بینید؟....

 

منبع:ایساتیس


چرا 1 "یک" ــه؟ چرا 2 "دوئـــه" و....

موضوع:<-PostCategory-> 12:24 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:چرا 1 "یک" ــه؟ چرا 2 "دوئـــه" و,,,,,

میخوام توجه تون رو به رابطه زیبای اعداد و زوایا جلب کنم!

 

سوال کلیدی: چرا 1 "یک" ــه؟ چرا 2 "دوئـــه" و....

 

من دیگه توضیح نمیدم خودتون ببینید...

 

معمای جالب اعداد و زاویه ها

اگه نمیدونی ادامه مطلب بخون


عکس شخصی و خصوصی ترلان پروانه

موضوع:<-PostCategory-> 12:22 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:عکس شخصی و خصوصی ترلان پروانه,

عکس شخصی و خصوصی ترلان پروانه

عکس شخصی و خصوصی ترلان پروانه

عکس شخصی و خصوصی ترلان پروانه

 


سرچ های خنده دار ایرانی ها در گوگل

موضوع:<-PostCategory-> 12:17 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:سرچ های خنده دار ایرانی ها در گوگل,

سرچ های خنده دار ایرانی ها در گوگل

سرچ های خنده دار ایرانی ها در گوگل

منبع: isati3.com


عکس با حال مقایسه موتورسواری پسرا و دخترا

موضوع:<-PostCategory-> 12:8 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:عکس با حال مقایسه موتورسواری پسرا و دخترا,

 

عکس با حال مقایسه موتورسواری پسرا و دخترا

 

عکس با حال مقایسه موتورسواری پسرا و دخترا

 

منبع : isati3.com

 


بدترین رمز عبورهای اینترنتی جهان

موضوع:<-PostCategory-> 12:6 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:بدترین رمز عبورهای اینترنتی جهان,

بدترین رمز عبورهای اینترنتی جهان

انتخاب رمز عبور مناسب در فعالیتهای مختلف اینترنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت استفاده از رمز عبور نامناسب و ضعیف، مسیر ورود هکرها به اطلاعات شخصی کاربران به سادگی باز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس لیست جالب توجهی که توسط پایگاه SlashData فراهم شده، در میان 25 رمز عبوری که به عنوان بدترین رمزهای عبور جهان معرفی شده اند، دومین رمز رایج "123456" است، که ساده ترین نمونه ممکن برای دستیابی هکرهایی است که تلاش دارند به ایمیل یا حسابهای فیس بوک کاربران دسترسی پیدا کنند.

این پایگاه که مدیریت داده های مرتبط با رمزهای عبور را به عهده دارد لیستی از 25 نمونه از بدترین و ضعیف ترین رمزهای عبور اینترنتی را منتشر کرده است که حدس زدن و شکستن آنها برای هکرها ساده تر از نوشیدن یک لیوان آب است.

از دیگر رمزهای عبوری که از رواج زیادی برخوردار بوده و در عین حال در لیست بدترین رمزهای عبور نیز قرار گرفته اند می توان به "abc123"، "iloveyou" و "monkey" اشاره کرد.

ماه گذشته شبکه اجتماعی فیس بوک تایید کرد که هکرها روزانه به صدها هزار حساب کاربری این شبکه نفوذ می کنند. از میان میلیاردها ورودی که در هر 24 ساعت به این شبکه انجام می گیرد، 600 هزار هکر پنهان شده اند که تلاش دارند به پیامها، تصاویر و اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

این اولین باری است که شبکه اجتماعی فیس بوک شدت حملاتی که روزانه توسط هکرها بر روی حسابهای کاربری اش انجام می گیرند را تایید کرده و آشکار ساخته است.

متخصصان امنیت می گویند از آنجایی که 30 درصد از کاربران اینترنتی از رمزهای عبور مشابهی استفاده می کنند، کنترل کل هویت مجازی آنها برای هکرها بسیار آسان می شود. فیس بوک تنها یکی از اهداف اصلی هکرها به شمار می رود، از این رو کاربران باید از امنیت بالای رمزهای عبور ایمیلها، حسابهای بانکی، و دیگر وب سایتهای خدماتی که روزانه به آنها مراجعه می کنند، اطمینان حاصل کنند.

سه راهکار برای ساخت رمز عبوری ایمن

1- استفاده از حروف متفاوت از قبیل اعداد و حروف خاص و ویژه در نگارش رمز عبور می تواند تاثیر ویژه ای در ایمن ساختن رمز داشته باشد.

2- رمزهای عبور باید هشت حرفی یا بیشتر از هشت حرف باشند. استفاده از فاصله یا خط زیرین در کنار دیگر کلمه ها می تواند رمز عبوری نفوذ ناپذیر را به وجود بیاورد.

3- برای سایتهای مختلف از نام کاربری و رمز عبور یکسان استفاده نکنید. برای به خاطر سپردن نامهای کاربری و رمزها و جلوگیری از تکراری شدن آنها می توان از وب سایتهای مدیریت رمزهای عبور استفاده کرد.

در ادامه لیستی از رایجترین رمزهای عبور جهان که به عنوان 25 نمونه از بدترین رمزهای عبور نیز انتخاب شده اند را مشاهده می کنید:

1- password

2- 123456

3- 12345678

4- qwerty

5- abc123

6- monkey

7- 1234567

8- letmein

9- trustno1

10- dragon

11- baseball

12- 111111

13- iloveyou

14- master

15- sunshine

16- ashley

17- bailey

18- passw0rd

19- shadow

20- 123123

21- 654321

22- superman

23- qazwsx

24- michael

25- football


آیا میدانستید که؟

موضوع:<-PostCategory-> 12:5 - شنبه 10 / 2 / 1392برچسب:آیا میدانستید که؟,

آیا میدانستید که؟

آیا میدانستید که بیشترین سرعت که انسان دست یافته ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر با سفینه آپولو ۱۰ است ؟

آیا میدانستید که چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد چون چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟

آیا میدانستید که موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند ؟

آیا میدانستید که کبد انسان در ۳۰۰ تا ۵۰۰ روز نو میشود، یعنی اینکه از سلولهای جدیدی برخوردار میشود ؟

آیا میدانستید که درازترین دم به سوسمار آبهای شور تعلق دارد که درازای آن به ۳ متر میرسد ؟

آیا میدانستید که قدمت خالکوبی به بیش از ۵۰۰۰ سال میرسد ؟

آیا میدانستید که اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند ؟

آیا میدانستید که شامپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند ؟

آیا میدانستید که قلب والها تنها ۹ بار در دقیقه می تپد ؟

آیا میدانستید که درازترین جانور یک نوع کرم خاکی است که درازای آن به بیش از ۵۵ متر میرسد ؟

آیا میدانستید که اولین کلیسای ساخت بشر یعنی کلیسای پطرس مقدس در انطاکیه ترکیه میباشد ؟

آیا میدانستید که رشد تعداد ماشینها در جهان ۳ برابر رشد جمعیت انسانهاست ؟

آیا میدانستید که اسم قاره ها با همان حرفی که آغاز میشود پایان میابد ؟

آیا میدانستید که خوک‌ها به دلیل فیزیک بدنی قادر به دیدن آسمان نیستند ؟

آیا میدانستید که فندک قبل از کبریت اختراع شد ؟

 

 


اس ام اس بوسه های عاشقانه

موضوع:<-PostCategory-> 23:51 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:اس ام اس بوسه های عاشقانه ,

اس ام اس بوسه های عاشقانه

 

اس ام اس بوسه های عاشقانه

سلام
یه چیز میگم بگو باشه
یه ماچ میدی دلم وا شه !؟


سرد و گرم بودن بدن (مزاج)

موضوع:<-PostCategory-> 23:49 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:سرد و گرم بودن بدن (مزاج) سرد و گرم بودن بدن (مزاج),

سرد و گرم بودن بدن (مزاج)

 

سرد و گرم بودن بدن (مزاج)


متن و اس ام اس زیبای خداوند

موضوع:<-PostCategory-> 23:43 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:متن و اس ام اس زیبای خداوند,

متن و اس ام اس زیبای خداوند (3)

 




غلط نامه دهخدا (طنز)

موضوع:<-PostCategory-> 23:40 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:غلط نامه دهخدا (طنز),

غلط نامه دهخدا (طنز)

 

غلط نامه دهخدا (طنز)

لغت نامه فارسی به فارسی (طنز)


خصوصيات چپ‌دست‌ها

موضوع:<-PostCategory-> 23:34 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:خصوصيات چپ‌دست‌ها,

خصوصيات چپ‌دست‌ها

خصوصيات چپ‌دست‌ها

خصوصيات چپ‌دست‌ها
خصوصيات چپ‌دست‌ها

مترجم: زهرا امامي



 

خصوصيات روان‌شناختي افراد چپ‌دست

اگر چپ‌دست هستيد، ويژگي‌هاي شخصيتي شما انعطاف‌پذيري و عدم وابستگي است. در اين‌جا حقايق جالب توجهي در مورد افراد چپ‌دست، كسانيكه با دست چپ كار مي‌كنند، و بازيكنان چپ‌دست مي‌آوريم. خصوصيات رفتاري افراد چپ‌دست اغلب اوقت با مطالب نادرستي در مورد اين‌گونه افراد همراه بوده است. براي مثال زماني اعتقاد بر اين بود كه چپ‌دست‌ها مستعد بيماري‌هايي چون گفتارپريشي فكري، اسكيزوفرني و لكنت زبان هستند. برخي پزشكان نيز معتقد بودند كه افراد چپ‌دست بيشتر مبتلا به سرطان سينه، آلرژي و آسم مي‌شوند. اين‌گونه مطالب نادرست در مورد افراد چپ‌دست به وسيله دكتر ميخائيل پيترز استاد دانشگاه گلف در سال 2006 رد شد. به هر حال بعضي از خصوصيات شخصيتي افراد چپ‌دست درست به نظر مي‌رسد.

آماري در خصوص افراد چپ‌دست

حدود 10 درصد جمعيت جهان چپ‌دست هستند. تركيب ژنتيكي كه باعث غلبه چپ‌دستي بر راست دستي مي‌شود، ژن 1LRRTM نام دارد. افرادي با مقدار بيشتر اين ژن، چپ‌دست هستند.
مراكز گفتاري افراد چپ‌دست و راست‌دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روي هماهنگي قسمت‌هاي مختلف و فرامين و دستورات متمركز است، در حالي كه قسمت راست مغز روي مفاهيم و احساسات كنترل دارد. تعدادي از افراد نيز با هر دو دست كار مي‌كنند.

خصوصيات روان‌شناختي افراد چپ‌دست

رهبري: حدود 66 درصد از رئيس جمهورهاي آمريكا در 30 سال گذشته چپ‌دست بوده‌اند. بيل كليتون، جرج بوش، رونالدو ريگان و جرالد فورد رؤساي جمهوري چپ‌دست بوده‌اند. باراك اوباما و جان مك‌كين نيز چپ‌دست هستند.
سرعت تفكر: مطالعات نشان داده است كه اين‌گونه افراد استثنائي‌اند. تحقيقاتي در كشور ايتاليا بيان مي‌كند كه افراد چپ‌دست در حين بازي‌هاي كامپيوتري و يا مسابقات ورزشي سريع‌تر فكر مي‌كنند. چپ‌دست‌ها تمايل به كسب درآمد بيشتري دارند.
افرادي كه با هر دو دست كار مي‌كنند، هنگامي كه با اطلاعات جديد مواجه مي‌شوند، توانايي تغيير عقيده بيشتري دارند كه اين موضوع به آن‌ها كمك مي‌كند تا هر دو سوي قضيه را ببينند.

ويژگي‌هاي شخصيتي افراد چپ‌دست

استقلال: بعضي از كارشناسان معتقدند، افراد چپ‌دست كمتر وابسته‌اند، چون مجبورند با دنيايي كه براي آن‌ها ساخته نشده سازگاري پيدا كنند. دكتر پيترز مي‌گويد: چپ‌دست‌ها به علت داشتن تمايلات استقلال‌طلبانه در برابر فشارهاي اجتماعي مقاومت بيشتري دارند.
سازگاري: تحقيقاتي در كشور كانادا نشان مي‌دهد كه افراد چپ‌دست، نسبت به راست‌دست‌ها سازگاري بيشتري دارند. يك فرد چپ‌دست بسيار راحت‌تر از يك فرد راست‌دست مي‌تواند از دست راست خود براي انجام كارها استفاده كند. به نظر مي‌رسد افرد چپ‌دست به سرعت قادر به تعويض و دگرگزيني هستند. به طور كلي، افراد چپ‌دست انعطاف‌پذيرتر، باهوش‌تر و سازگارتر از افراد راست‌دست هستند.
منبع:مجله موفقیت - شماره 156


۱۰ درس شگفت انگیز از زندگی انیشتین

موضوع:<-PostCategory-> 22:56 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:۱۰ درس شگفت انگیز از زندگی انیشتین,

۱۰ درس شگفت انگیز از زندگی انیشتین

 

۱ . کنجکاوی را دنبال کنید

 

“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

 

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

 

۲ .پشتکار گرانبها است

 

“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم”

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند. مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .

با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

 

۳ .تمرکز بر حال

 

پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی .من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که در حال باشید.تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام می دهید.

انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است .

 

۴ .تخیل قدرتمند است .

 

“تخیل همه چیز است .می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیل به مراتب از دانش مهم تر است “

آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید؟ تخیل از دانش مهم تر است ! تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست، تخیل است.

آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می دهید ؟اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

 

۵ .اشتباه کردن

 

“کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمیگیرد “

هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .

من این را قبلا گفته ام ،و اکنون هم می گویم ، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید .

 

۶ .زندگی در لحظه

 

“من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد”

 

تنها راه درست آینده شما این است که در “همین لحظه ” باشید .

شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید . بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دارید .این تنها زمانی است که اهمیت دارد ، این تنها زمانی است که وجود دارد .

 

۷ .خلق ارزش

 

“سعی نکنید موفق شوید ، بلکه سعی کنید با ارزش شوید “

وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید،وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید. اگر شما با ارزش باشید ،موفقیت را جذب می کنید.

استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید ، بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد .

تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد .

 

۸ .انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید.

 

“دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن “

شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید ،به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید، و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.برای اینکه زندگی تان تغیر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقباً زندگی تان تغییر خواهد کرد.

 

۹ .دانش از تجربه می آید .

 

“اطلاعات به معنای دانش نیست . تنها منبع دانش تجربه است “

دانش از تجربه می آید . شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید ، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد .شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید .تکلیف چیست ؟ دنبال کسب تجربه باشید !

وقت خودتون رو صرف یادگرفتن اطلاعات اضافی نکنید .دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید .

 

۱۰ .اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید.

 

“اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد”

۲ گام هست که شما باید انجام بدهید .اولین گام این است که شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید ،این یک امر حیاتی است.گام دوم این که شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید .اگر شما بتوانید این ۲ گام را انجام دهید موفقیت از آن شما می شود


اسرار ذهن ما / تجربیاتی که به سختی فراموش می‌شوند.

موضوع:<-PostCategory-> 22:40 - چهار شنبه 9 / 2 / 1392برچسب:اسرار ذهن ما / تجربیاتی که به سختی فراموش می‌شوند,,

اسرار ذهن ما / تجربیاتی که به سختی فراموش می‌شوند.

برخی از تجربیات به سختی فراموش می‌شوند . اما چگونه یک فرد می‌تواند این خاطرات شخصی را حفظ کند؟ با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری مغز، دانشمندان شکی ندارند که مکانیزمی ، تولید و نگهداری خاطرات را بر عهده دارد.

آنها دریافته‌اند که بخش هیپوکاموس (ساختمان عصبی خمیده‌‌ای که در کف شاخ‌میانی بطن مغز قرار دارد) ، در قسمت خاکستری مغز می‌تواند به صورت صندوقچه ی خاطرات عمل کند. اما این منطقه ی نگهداری، قابلیت تمیز ندارد.

به نظر می‌رسد که هر دو خاطرات واقعی و غیرواقعی ، بخش‌های یکسان مغز را فعال می‌کنند و برای بیرون کشیدن خاطرات واقعی، محققان از موضوعی سوال می‌کنند تا خاطره‌ای خاص را یادآوری کنند. و این مساله در مورد موضوعی که واقعا اتفاق نیفتاده، بسیار مشکل‌تر است.

تقسیم‌بندی مغز

خنده یکی از رفتارهای آدمی است که کمتر از همه درک می‌شود. دانشمندان دریافته‌اند که در طی یک خنده ی خوب سه بخش مغز فعال می‌شود:

یک بخش تفکر که به شما کمک می‌کند آن موضوع خنده‌دار را بفهمید، بخش حرکتی که به شما کمک می‌کند ماهیچه‌ها را حرکت دهید و یک بخش احساسی که احساس نهفته‌ای را بیرون می‌کشد. اما هنوز علت اینکه چرا یک شخص مثلا به جوک بی مزه ای می‌خندد و یا فرد دیگری در هنگام دیدن فیلمی ترسناک می‌خندد ناشناخته مانده است.

دانشمندان دریافته که خنده یک پاسخ بی‌علت به موارد عدم تطابق است، مواردی که با انتظارات معمول مطابقت ندارد.

نقش عوامل وراثتی در مقابل عوامل اکتسابی (طبیعت در مقابل تربیت)

در تقابل این دو نظریه که آیا تفکر و شخصیت از طریق ژن کنترل می‌شود یا محیط، دانشمندان شواهد متقاعد کننده‌ای را جمع‌آوری کرده‌اند مبنی بر این که یکی یا هر دوی این عوامل موثرند. توانایی مطالعه ی ژن‌ها به طور مجزا نشان می‌دهد که بسیاری از صفات خاص آدمی که کنترل کمی بر روی آنها داریم از طریق ژن‌هاست. با این وجود در بسیاری از موارد، عملکرد اطرافیان یا تربیت، تاثیر شدیدی بر روی آنچه که ما هستیم و آنچه انجام می‌دهیم نشان می‌دهد.

رویاهای شیرین

اگر از 10 نفر سوال شود که رویاها از چه ساخته شده‌‌اند، احتمالا 10 جواب مختلف دریافت خواهید کرد. دانشمندان هنوز در مورد این راز دچار شک و تردید هستند. یک امکان این است که: خواب دیدن در اثر انتقال تحریک عصبی از محل سیناپس بین سلول‌های عصبی مغز ایجاد می‌شود. نظریه ی دیگر آن است که افراد در مورد خاطرات و احساساتی خواب می‌بینند که در طول روز نسبت به آنها بی‌توجه هستند. این فرآیند می‌تواند به استحکام افکار و احساسات بینجامد. به‌طور کلی خواب دیدن در طی خواب عمیق که حرکت سریع چشم نامیده می‌شود رخ می‌دهد.

خواب سبک

ما در مورد بستن چشم‌ها صحبت می‌کنیم، از آنجا که آنقدر حیاتی است که بیش از یک چهارم عمر ما در آن سپری می‌شود. با این وجود علل اساسی خوابیدن مانند رویاهای نامربوط به صورت معمایی باقی مانده است.اما آنچه دانشمندان قطعا می‌دانند این است که خواب برای بقای پستانداران یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

افزایش بی‌خوابی می‌تواند به نوسانات رفتاری، توهم و در موارد شدیدتر به مرگ منجر شود. دو حالت در خواب وجود دارد:

حرکت غیرسریع چشم که در طی آن فعالیت متابولیکی مغز پایین است و حرکت سریع چشم که در طی آن مغز بسیار فعال است. برخی از محققان فکر می‌کنند که بدن در زمان خواب به حالت استراحت در می‌آید و انرژی بیشتری ذخیره می‌کند، مانند آنچه در خواب زمستانی اتفاق می‌افتد و در خواب عمیق می‌تواند در جهت تشکیل خاطرات کمک کند. اگر چه این نظریه ثابت نشده است و در طول زمان خواب عمیق خواب‌هایی دیده می‌شود الزاما همیشه با خاطرات رابطه‌ای ندارند.

تجسم احساسات

طی بررسی بر مورد افرادی که عضوی از بدن را از دست می‌دهند، دیده شده که حدود 80 درصد از این افراد احساساتی مانند گرما، فشار، درد در مورد عضو قطع شده را تجربه می‌کنند. گویا عضو قطع شده بخشی از بدن آنهاست که این پدیده به عنوان تجسم عضو شناخته می‌شود. یک توضیح این است که منطقه اعصاب عضو قطع شده، ارتباطات جدیدی را با بخش مقابل ایجاد می‌کند و فرستادن علایم به مغز را همچنان ادامه می‌دهد گویی که عضو مزبور هنوز وجود دارد. یک امکان دیگر آن است که مغز به صورت الگوی بافت عصبی متراکم شده و به همین دلیل عملکرد آن طوری است که گویی دست نخورده است. به این معنا که مغز تصویر کاملی از بدن با تمام ضمایم آن را در خود نگهداری می‌کند.

ساعت بیولوژیکی مغز

قرار گرفتن هیپوتالاموس مغز، پیچیدگی فوق‌العاده هسته مرکزی یا ساعت بیولوژیکی، بدن را طوری برنامه‌ریزی می‌کند که ریتم 24 ساعته‌ای را دنبال کند. تاثیر واضح ریتم 24ساعته، سیکل خواب- بیداری است. اما ساعت بیولوژیکی بدن، هضم و جذب غذا، درجه حرارت بدن، فشارخون و تولید هورمون را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان دریافته‌اند که شدت نور می‌تواند در تنظیم ساعت بیولوژیکی به جلو یا عقب، از طریق تنظیم ترکیب هورمون عمل کند. تنها موضوع قابل بحث این است که آیا ترکیبات هورمونی می‌تواند از تاخیر زمانی احساس درد و خواب‌آلودگی که به مرور زمان ایجاد می‌شود، جلوگیری کنند یا خیر؟

رمز فنا

چرا انسان پیر می‌شود؟ شما با جعبه ابزار نیرومندی پر از مکانیسم‌های مبارزه با بیماری‌ها و صدمات متولد شده‌اید که ممکن است به این واسطه فکر کنید بایستی شما را علیه درد مفاصل و سایر بیماری‌ها تجهیز کنند. اما به مرور زمان، مکانیسم‌های تعمیر بدن از فرم خارج می‌شوند. در نتیجه حالت ارتجاعی (برگشت‌پذیری) نسبت به جراحات بدنی و استرس کاهش می‌یابد. نظریه‌هایی که علت پیری را نشان می‌دهند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1- مانند سایر خصوصیات انسانی، پیری نیز می‌تواند بخشی از ژنتیک انسان باشد و به نوعی مفید نیز هست.

2- از نقطه نظری که کمتر خوش‌بینانه است پیری هدفی ندارد و در نتیجه صدمات سلولی است که در طول عمر انسان رخ می‌دهد. اگر چه گروهی از محققان می‌اندیشند که علوم در نهایت از طریق تاخیر در پیری حداقل می‌تواند طول عمر انسان را دو برابر زمان آن افزایش دهد.

هوشیاری

هنگامی که صبح بیداری می‌شوید، ممکن است فکر کنید که خورشید تازه طلوع کرده است و با شنیدن صدای چند پرنده و نیز برخورد نسیم صبحگاهی به صورت شما حالتی از شادی و شعف در خود احساس کنید. به عبارت دیگر شما هوشیار هستید. این موضوع پیچیده، انجمن علمی را از زمان‌های قدیم دچار سردرگمی کرده است. فقط اخیرا دانشمندان عصب‌شناسی هوشیاری را یک موضوع تحقیق واقعی در نظر گرفته‌اند.

بهترین تقسیم‌بندی عملکرد مغز در این مورد بدان گونه است که بتواند پاسخ‌گوی چگونگی عملکرد مغز در زمینه ی تجربیات ذهنی باشد. به هر حال دانشمندان توانسته‌اند فهرست بزرگی از سوالات را تنظیم کنند.

 


دوستان
امکانات
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 442367
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1




چت


تعبير خواب آنلاين



?
?

سايت مرحع ترول فارسي

كد ماوس

?

<-PollName->

<-PollItems->

کسب درآمد اصولی و خارج از تصور از اینترنت