آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول
قاطی پاتی (همه چی هست)
welcome

منوي اصلي
  خوش آمدید


نویسندگان:

درباره نوبسنده
سجاد ٍ به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل : sajjad202@yahoo.com

وضعیت وبلاگ :
.:: آخرین مطالب ::.

آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول

موضوع:<-PostCategory-> 23:13 - جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول,

آموزش جامع تصویری تایپ 10 انگشتی – درس اول

آموزش تایپ 10 انگشتی + نرم افزار

منتشر شده در سه شنبه, 17 ارديبهشت 1387 02:05 | بازدید: 113262
امتیاز کاربران

ضعیفعالی 

آموزش تایپ
همانطور كه مي دانيد، تايپ ده انگشتي مهارتي است كه به شما امكان مي دهد تا بدون نگاه كردن به صفحه كليد ، با سرعتي بيش از 5 برابر افراد عادي (180حرف در دقيقه) تايپ نماييد.
ارزش و اهميت تايپ ده انگشتي (تایپ سریع)
مدت دوره آموزش تايپ حرفه اي ، به طور معمول در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي 4 ماه است كه گاهي بيشتر نيز مي شود. اما جهت آموزش اين مهارت به افرادي كه واقعاً انگيزه و پشتكار يادگيري آن را داشته باشند ، يك جلسه نيز كفایت می کند و بعد از آن در صورتي كه تمرين مرتب و مكرر كنند، به مرور زمان در حد تايپيست هاي حرفه اي و آموزش ديده ظاهر خواهند شد.
 
قدم اول

به صفحه كليد نگاه كنيد. دو کلید از کلیدهای صفحه کلید دارای برجستگي هاي كوچكي هستند , و وجود آنها كمك مي كند تا موقعيت اين دو دكمه را حتي در تاريكي يا بدون نگاه كردن نيز بتوان پيدا كرد. دكمه هاي مذكور ، حروف F و J مي باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روي حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روي حرف J قرار دهید.
 
قدم دوم

2 انگشت سبابه خود را روي دكمه SPACE مستقر نموده و 6 انگشت باقيمانده را به ترتيب روي دكمه هاي كنار حروف F و J بگذاريد. (البته بدون فشردن دكمه ها) با مستقر شدن دستتان در اين حالت ، موقعيت تمامي ديگر كليدها، نسبت به اين 8 كليد رديف وسط، قابل دسترس مي باشد. اين 8 دكمه را كليدهاي خانه (HOME KEYS) مي نامند.
لازم به يادآوري است كه علت مرتب نبودن دكمه هاي صفحه كليد به ترتيب الفبايي ، آرايش آنها به ترتيب ميزان كارايي است. 8 كليد خانه، پركاربردترين حروف صفحه كليد به شمار مي روند.
 
قدم سوم

براي تايپ كردن، هر كليدي را كه مي خواهيد فشار دهيد بايد از ميان 8 انگشت رديف وسط، فقط يك انگشت كه به آن دكمه نزديكتر است از جاي خود بلند شده، كليد مذكور را فشرده و دوباره به جاي خود بازگردد. پس از بازگشت انگشت به موقعيت اوليه ، انگشت بعدي جهت فشردن کلید بعدي از جاي خود بلند شده ، کلید را فشرده و به جاي خود باز مي گردد همينطور ، هر کلیدی را كه مي خواهيم فشار دهيم ، فقط يك انگشت براي فشردن آن از جاي خود حركت كرده، آن كليد را فشرده و دوباره به جاي خود باز مي گردد.
 
شروع تايپ سرعتي به روش صحيح:

به عنوان شروع دست خود را به روش گفته شده روي كليدهاي مبنا گذاشته و هر يك از كلمات زير(يا ديگر كلمات دلخواه) را در برنامه WORD به قدري تايپ كنيد كه احساس نماييد نوشتنشان (بدون نگاه به صفحه كليد) برايتان آسان شده است. هر كلمه را تا 2 سطر تکرار کنید.
 
الف) تمرين با حروف رديف وسط:

سم، كشك، گك، ات، لب، شك،

بات،بابا ،الب، شبي، ياس، سال، لاك،

كمال، شيما، مينا، امشب، لك لك، نم نم
 
ب) تمرين با حروف رديف وسط و بالا:

ضش، صس، ثي، قب، فب، چك، جك، حك، خم، هن، عت، غت

ضامن، صبا، ثمين، قليان، فلفل، چنگك، جنگل، خلاص، هميشه، علما، غلام

فسنجان، فسقلي، فكستني، ثنايي، قلقلي، قشنگ، عقاب، خفن، خنك
 
پ) تمرين با حروف رديف هاي وسط، بالا و پايين:

ظش، طس، زي، رب، ذب، /ك، .م، ون، ئت، دت، زكي، رشت، دادار

ظله، طشت، زورو، رب انار، بند رخت، ظالم، طالبي، زنبور، روزي، ذليل، دهكده، نائب،آبله
(نكته1: جهت نوشتن حرف آ كليدهاي SHIFT+H را بفشاريد.)

(نكته2: كليد SHIFT همواره با انگشت كوچك دست مخالف دستي كه حرف مربوطه را مي زند فشرده مي شود.)
 
قدم چهارم :

در شروع كار ، ممكن است اجراي اين روش ، كمي برايتان دشوار بوده و يا احساس كنيد روش كندي است . اما فراموش نكنيد كه به مرور زمان آنقدر در اين كار ماهرخواهيد شد كه سرعت نوشتنتان باصفحه كليد چندان فرقي با سرعت نوشتن با خودكار نخواهد داشت.
تمارين مربوط به كليدهاي اعداد، در اينجا آورده نشده، اما جهت اطلاع از انگشت متناظر با هر عدد ، به رنگ دكمه ها در شكل زير دقت نماييد. (كليدهاي همرنگ با انگشت مشابهي فشرده مي شوند)
 
 آموزش تایپ سریع 10 انگشتی بدون نگاه به صفحه کلید
ممكن است با بلند شدن يك انگشت، انگشت ديگري نيز به طور غير ارادي از جاي خود بلند شود، اما اين موضوع ايرادي نداشته و مهم اين است كه حتماً پس از فشار دادن دكمه مورد نظر، هر دو انگشت به جاي اوليه خود باز گردند.
يادتان باشد كه ميزان سرعت و مهارت شما در تايپ كامپيوتري فقط و فقط بستگي به ميزان تمرين و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زماني برسد كه بتوانيد 180حرف در دقيقه تايپ كنيد ( با احتساب كسر 5 حرف به ازاي هر غلط ) يعني شايستگي دريافت مدرك بين المللي اين رشته را داشته و از نظر سازمان فني و حرفه اي كشور، يك تايپيست حرفه اي به شمار مي آييد
 
منبع : وب سایت فن آوری اطلاعات
 

 
 
 
 
 

 
آموزش تایپ فارسی (10انگشتی) و آموزش تایپ انگلیسی ( نسخه 3.5 )
 
 
نسخه سوم این بسته با تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی به بازار عرضه شده که از مهمترین آن می توان به تغییر ساختار برنامه نویسی آن از سی شارپ به اکشن اسکریپ 3 اشاره کرد که باعث شده تا برنامه ضمن داشتن اینترفیس جذاب و کاربر پسند قابلیت اجرا در تمامی نسخه های ویندوز را داشته باشد
آموزش تایپ فارسی
 
همانطور که می دانید دکمه های کیبرد به ده قسمت تقسیم می شوند که هر یک از ده انگشت شما کار کنترل یک قسمت از کلید ها را بر عهده دارد. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید
ضمن یادگیری نحوه استفاده صحیح از انگشتان در هنگام تایپ ، سرعت و دقت خود را نیز افزایش دهید. همچنین در قسمتهای دیگر این نرم افزار با طراحی بازی های جذاب فارسی ( بازی با حروف ، کلمات و جملات ) سعی کرده ایم شما را به یادگیری سریع تر موقعیت حروف تشویق کنیم .
 
از جمله قابلیت های برنامه :
1- تمرین کدام حرف برای کدام انگشت
2- تمرین تایپ کلمات به صورت سرعتی
3- امکان غلط یابی و پیشرفت در هر مرحله
4- بازی با حروف ، کلمات و جملات شعری
5- تمرین تایپ بر مبنای کاراکتر در دقیقه
6- دسته بندی جدید برای تمرین حروف
7- تمرین برای حروف مربوط به هر انگشت
چنانچه تمایل به خرید بسته آموزشی تایپ دارید میتوانید این مجموعه را از طریق سیستم پست پیشتاز ( خرید اینترنتی ) سفارش دهید .
 
توجه : لطفا خانواده خود را از سفارشی که میدهید مطلع سازید تا در هنگامی که شما در محل حضور نداشتید تحویل کالا توسط پست بدون اشکال انجام پذیرد
 
 

چند سوال ؟
 
چگونه با با چشمان بسته تايپ كنيم؟

تايپ جمله زير را فرا گرفته و آنقدر اين كار را ادامه دهيد كه با چشمان بسته، بدون اشتباه و با سرعت قابل قبولي بتوانيد آنرا تايپ نمائيد. البته هميشه ده انگشتي تايپ كنيد حتي اگر سرعتتان پائين آمده باشد. راز اين جمله در اين است كه 99% حروف و نشانه هاي لازم براي تايپ انگليسي را در خود دارد و شما با فراگيري آن جاي تمامي آنها را روي كي برد فرا خواهيد گرفت. براي فارسي نيز شما كاري بكنيد.

Empty sacks will never stand upright, won’t they?
آیا سرعت نوشتن با تایپ کردن میتواند رقابت کند ؟
نوشتن بنا به دليل زير نميتواند با تايپ كردن رقابت كند :

اگر در نوشتن صفحه ائي اشتباه كرديم در خيلي از موارد مجبوريم آنرا از نو بنويسيم

براي نوشتن خيلي از حروف مثلا حرف "ي" فارسي بيش از يك حركت دست لازم است در حالي كه در تايپ براي هر حرفي فقط يك حركت كافي خواهد بود.

در تايپ بر عكس نوشتن كار تكراري وجود ندارد بلكه ميتوان جملات تكراري را براحتي كپي كرد.

وجود امكانات غلط يابي خودكار در تايپ

سادگي ذخيره و استفاده مجدد اسناد تايپي.

استفاده از امكانات تايپ خودكار نرم افزارهاي ويرايشگر
 
 
موفقیت من در تایپ سریع به چه چیز بستگی دارد و کی میتوان گفت من در تایپ سریع موفق شده ام ؟
ميزان سرعت و مهارت شما در تايپ كامپيوتري فقط و فقط بستگي به ميزان تمرين و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زماني برسد كه بتوانيد ۱۸۰ حرف در دقيقه تايپ كنيد (با احتساب كسر ۵ حرف به ازاي هر غلط) يعني شايستگي دريافت مدرك بين المللي اين رشته را داشته و از نظر سازمان فني و حرفه اي كشور، يك تايپيست حرفه اي به شمار مي آييد.
 
 

 
سخن آریاکلیک و دانلود نرم افزار تایپ :
{xtypo_rounded3}برای آموزش تایپ انگلیسی یک نرم افزار کم حجم و بسیار عالی بصورت رایگان برای شما عزیزان قرار میدهیم . البته به منظور رعایت قانون کپی رایت در کشور مان نمیتوانیم نرم افزار های فارسی را که آموزش تایپ فارسی هستند و درکشور خودمان تولید شده و حاصل زحمات تعداد زیادی از هموطنانمان میباشد را بطور رایگان برای دانلود قرار دهیم . چون هدف سایت آریاکلیک حمایت و کمک به ایران و ایرانی است و مانمیخواهیم حاصل زحمت عده ای از عزیزانمان را به صورت رایگان در اختیار عده دیگری قرار بدهیم و بعد هم احساس خرسندی کنیم که چه کار خوبی انجام دادیم ! اما نرم افزارهای خارجی از این امر مسنثنی هستند چرا که دولت مردان آنها ملت مارا تحریم کرده اند و باید ضرر این تحریم را بچشند . بنابراین برای نرم افزار های آموزش تایپ فارسی حتما باید نرم افزار مربوطه را خریداری نمایید که برای این منظور از طریق لینک خرید در همین صفحه از سایت میتوانید اقدام نمایید . توجه داشته باشید که ما سعی کره ایم ازبین نرم افزار های متعددی که تولید شده و در بازار وجود دارد بهترین را انتخاب و سپس بصورت اورجینال برای فروش قرار دهیم .{/xtypo_rounded3}
 
 
دانلود رایگان نرم افزار های تایپ انگلیسی :
قبل از دانلود به نکات زیر توجه فرمایید :
{xtypo_warning}1- در ایجا چندین نرم افزار برای دانلود قرار داده شده ولی با توجه به تستی که خود ما انجام داده ایم بهترین نرم افزار ، برنامه Learn Typing Quick & Easy میباشد که بسیار طراحی مناسب و آموزش های خوبی دارد . بنابراین توصیه میکنیم اول این نرم افزار را برای آموزش تایپ انگلیسی دانلود کنید{/xtypo_warning}
{xtypo_warning}2- رمز نرم افزار های دانلود شده هنگام آنزیپ کردن همان نام وب سایت ماست که باید با حروف کوچک تایپ شود ، به این صورت :www.ariaclick.com{/xtypo_warning}
{xtypo_warning}3- تمامی این نرم افزار ها حجم کمی دارند و به راحتی حتی با سرعت پایین اینترنت هم میتوانید آنها را دانلود کنید . {/xtypo_warning}
{xtypo_warning}4- تمامی نرم افزار ها از نظر سالم بودن چک شده اند . پس از دانلود به حجم فایل دانلود شده نگاه کنید چرا که باید حجم دانلود شده شما با حجم نرم افزار که درسایت زده شده مطابقت بکند ، اگر اینگونه نبود نشان میدهد شما نرم افزار را بطور ناقص دانلود کرده اید .{/xtypo_warning}
 
نرم افزار آموزش تایپ انگلیسی Learn Typing Quick & Easy حجم دانلود : 14102 کیلوبیت
نرم افزار آموزش تایپ انگلیسی A-Z Typing Test 1.0.7 حجم دانلود: 1793 کیلوبایت
آموزش تایپ انگلیسی BVG Touch Type حجم دانلود: 29613 کیلوبایت
برنامه آموزش تایپ انگلیسی EldoS QPaste 1.0 حجم دانلود: 781 کیلوبایت
برنامه آموزش نحوه تایپ حروف انگلسیی Letter Chase Typing Tutor 3.7 حجم دانلود : 1637 کیلوبایت
یک بازی برای تمرین دادن شما به تایپ سریع بنام TypingMaster Games 6.11 حجم دانلود : 1489 کیلویبایت
آموزش تایپ Talking Typing Tutor حجم دانلود : 1924 کیلوبایت
 
همچنین میتوانید یک فایل PDF به زبان فارسی درمورد آموزش تایپ سریع را که توسط سایت پارس بوک تهیه شده است را از لینک زیر دانلود نمایید :
دانلود کتاب الکترونیکی اموزش تایپ سریع
 
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دوستان
امکانات
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 442368
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1




چت


تعبير خواب آنلاين



?
?

سايت مرحع ترول فارسي

كد ماوس

?

<-PollName->

<-PollItems->

کسب درآمد اصولی و خارج از تصور از اینترنت